  • Data: 2004-09-26 14:36:56
    Temat: Re: Kupno rzeczy wadliwej co zrobic?
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "malas" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cj6fkr$ls8$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > Kupilem w sobote notebooka w vobisie. Okazalo sie ze ma 1 wypalony pixel
    oraz
    > ze sie zawiesze po niecalych 2 godzinach pracy na nim. Jutro mam zamiar
    > wybrac sie do sklepu i chcialbym aby mi wymienili sprzet na nowy (nie chce
    go
    > oddawac na gwarancje co sie wiaze ze strata 14 dni i kosztow dostarczenia
    go
    > do serwisu) badz zrezygnowac z umowy. Na co sie powolywac?
    > Z gory dzieki za odpowiedz.
    > Pozdrawiam

    Nie powoluj sie na gwarancje, tylko na niezgodnosc towaru konsumpcyjnego z
    umowa (Ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej z 2002 r.).
    Powiedz, ze ma takie a takie wady. Przypominam, ze gwarancja a niezgodnosc
    to sa 2 odrebne instytucje prawne. Ze strata czasu niestety musisz sie
    liczyc, ale z pokryciem kosztow dostarczenia juz nie!

    Mozesz zazadac darmowego usuniecia wady lub wymiany na laptop bez wad.
    Mozesz nawet zadac zwrotu kosztow dowozu laptopa do sklepu! Poza tym wkleje
    Ci art. 8 ustawy - nie jest trudny do zrozumienia. W razie watpliwosci -
    pytaj.

    Pozdro.,

    Florek

    Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może
    żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę
    albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub
    wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia
    się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej
    niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby
    kupującego inny sposób zaspokojenia.

    2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust.
    1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    uznał je za uzasadnione.

    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
    konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
    naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.