  • Data: 2004-06-16 10:10:55
    Temat: Re: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że nie mozna powoływać się tu na art 356 kc. Dotyczy on
    > spełnienia świadczenia, a nie zawarcia umowy.
    > Przecież jak podpiszesz umowę przedwstępną z Kowalskim, to na podst. art 356
    > nie może w jego miejsce wstąpić Nowak !

    Zawarcie umowy sprzedazy nieruchomosci jest wlasnie swiadczeniem i zostalo
    spelnione.
    Jezeli o to chodzi to wydaje mi sie, ze nie ma raczej kontrowersji. Trzeba
    teraz raczej spytac, czy wlasnie w tym wypadku "wlasciwosc swiadczenia" czy
    moze dorozumiana - wynikajaca z celu umowy przedwstepnej - "tresc czynnosci
    prawnej" (umowy przedwstepnej) pozwala na wykonanie takiego swiadczenia przez
    osobe inna niz dluznik.

    Konrad