  • Data: 2018-05-15 07:11:54
    Temat: Re: Kulsony w akcjiylko, ze to wychodzi dopiero wóczas, gdy sie coś stanie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na pewno powinni odpowiadac za wywiezienie. Cała reszta zalezy MZ od
    > tego na ile mozna było ocenic stan człowieka.

    Za co powinni odpowiadać to zdecyduje sąd. Natomiast Skutkiem ich
    działań jest to, że człowiek nie żyje. Być może również by nie żył gdyby
    zachowali się prawidłowo, ale to co zrobili spowodowało, że nie miał
    szans, bo nie dość, że pomocy nie udzielili, to ją uniemożliwili.
    Uniemożliwienie pomocy to już IMHO podpada pod nieumyślne spowodowanie
    śmierci.

    > Jeśli, przykładowo, rozumując rozsądnie, powinni byli wiedziec, że
    > potrzebuje pomocy bo inaczej umrze,

    To co rozumowali nie ma specjalnie znaczenia, bo rozsądnym wydaje się
    paragaraf za _niemumyślne_ spowodowanie śmierci. Co najwyżej gdyby dało
    się udowodnić świadome działanie, to byłoby działanie z pobudek
    zasługujące na szczególne potępienie.

    > to w moich kategoriach wywiezienie go
    > to zabójstwo

    Wydaje mi się, że tego nie obronisz w sądzie.

    Shrek