  • Data: 2015-06-15 19:33:56
    Temat: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Jun 2015 15:35:41 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > A masz jakiś przykład wyroku skazującego za rozpowszechnianie
    > poprzez torrenty ? Ja nie znam ale chętnie się zapoznam jeśli coś
    > takiego miało miejsce, w naszym kraju oczywiście.

    Oj poszukaj sobie. Aktualnych danych nie znam ale jak interesowałem
    się tematem ze 3-4 lata temu to o kilku sprawach wtedy czytałem. I to
    nie jest tak, że sprawy były tylko "za torenty". Od "torrenta" i
    jednego filmu się zaczęło ale później na przetrzepanym komputerze z
    windows _zawsze_ znajdowane było jakieś nielegalne oprogramowanie. W
    takich przypadkach rura podejrzanemu mięknie, bo już nie chodzi o
    jeden konkretny film bo lista działań "na szkodę" robi się długa.
    Wtedy najczęściej przyznają się aby nie przeciągnąć i sprawa się
    kończy. Oczywiście były perełki, jak ten,, który udowadniał w sądzie,
    ze piosenka w formacie mp3 (próbowamo go pociągnąć za
    rozpowszechnianie mp3) nie jest zgodna z oryginałem utworu, ponieważ
    jest to wersja z stratną psychoakustyczną kompresją, która z
    założenia degraduje jakość utworu więc nie może być traktowana jako
    kopia utworu co miało podwarzyć oskarżenie oparte na
    "rozpowszechnianiu kopii utworu". Nie wiem jak się ta sprawa
    skończyła ale gość był dobrze przygotowywany do obrony. Niestety w
    ogromnej większości podejrzani nie bronią się tylko dla świętego
    spokoju idą na ugodę. Stąd mało słychać o wygranych sprawach takich
    co się "postawili".

    --
    Marek