  • Data: 2013-07-09 19:44:49
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach? Pierwsze kary smieciowe!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Jul 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Taniej dla obywatela? Bo o tym pisałem ;)

    Odnotowujemy.

    > A czemu nie?

    Bo taniej NIE ZAWSZE znaczy lepiej.
    Pierwsze co tracisz, to brak wyboru.
    Dostaniesz "przydział" wersji pastewnej, bo taką akurat ma producent
    który wygrał wybor... wróć, przetarg w Twojej gminie, to takie będziesz
    jadł cały rok.
    I nie ma możliwości że będziesz wybrzydzał.

    > Gmina kupuje hurtowo ziemniaki i sprzedaje po możliwie niskiej cenie
    > mieszkańcom.

    Tak właśnie.

    > System przecież działa - w formie dyskontów i innym "wielkich sklepów"
    > spożywczych, które jednak muszą jeszcze zarobić.

    Oczywiście.
    Tylko Biedronki nie stać na wrzucenie ziemniaków o całkiem
    dobrej konsystencji mechanicznej, acz lekko podgniłym zapachu.
    Czekałoby Cię 16 lat dopisywania listy parametrów które musi
    spełniać ziemniak aby mógł być dostarczany "gminnie" :>
    a do oceny zapachu trzeba by mieć certyfikat ministerialny.

    > Fakt, splajtowałyby te dyskonty, bo zostałyby wyeliminowane jako pośrednik.
    > Ale czy to źle?

    Ile razy zdarzyło Ci się widzieć, że monopol jest dobry?
    (z interpretacją rozszerzającą: monopol==brak wyboru)

    pzdr, Gotfryd