eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKto powinien zgłosic wykreslenie jednoosobowego zarzadu sp z o.o.? › Re: Kto powinien zgłosic wykreslenie jednoosobowego zarzadu sp z o.o.?
    From: r...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto powinien zgłosic wykreslenie jednoosobowego zarzadu sp z o.o.?
    Date: Tue, 18 Mar 2008 10:17:51 -0700 (PDT)

    On 18 Mar, 15:05, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    > Sądzę, że w przypadku dojścia na tym tle do sporu -- na pewno tak. W
    > ostateczności sąd orzekając o szkodzie wyrządzonej komuś przez tego
    > leniwego ;-) wspólnika oceniłby to przez pryzmat naruszenia prawa
    > podmiotowego ("był zarząd, składał się z pana A, a później pan A podał
    > się do dymisji, a WZ -- znów pan A -- nie wybrał członka zarządu").
    >
    > Tak mi się wydaje. Bo czuję, że w różnych sądach może być różnie.
    >
    > --

    Dziękuję za podbudowę aksjologiczną. W tym przypadku nie chodzi o
    jakies zarzuty kontrahenta, ale zarzuuty prokuratury wobec prezesa
    zarządu, że wyłudził ubezpieczene zdrowtne w skrócie z urzędu pracy -
    800 zł. Tyle ze działalnośc była prowadzona do 1992 roku... Oni sądzą
    że skoro w rejestrze jest prezes ( a spółka nie zostsała
    wyrejestrowana) to cały czas działa. To nic że w US powiedzieli im że
    taki podmiot nie figuruje, to nic że im powiedziałem że spółka nie
    działa od ponad 15 lat, to nic że poszukiwali na prywatnych kontach
    czy aby nie ma jakiś wypłat ze spółki i nic nie znależli, zarzuty
    postawili. Teraz widzę że do ustaleń faktycznych i prawdy materialnej
    dochodzi fakt, iż wpis do rejestru nie ma charakteru konstytutywmego i
    de facto o niczym nie przesądza. [swoją drogą gdyby przesądzał to po
    co to szukanie w US [i na prywatnych kontach śladów działaności - to
    widać bezprawne działania we swietle postawionych zarzutów, gdyz
    niczemu nie służyły skoro jeśli nic nie znaleźli to i tak postawili
    zarzut].