eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKredyt hipo - wyplata srodkow na konto inne niz sprzedajacegoRe: Kredyt hipo - wyplata srodkow na konto inne niz sprzedajacego
  • Data: 2011-10-04 22:01:02
    Temat: Re: Kredyt hipo - wyplata srodkow na konto inne niz sprzedajacego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/4/2011 4:46 PM, MZ wrote:

    > Bank przelewa środki zgodnie z aktem notarialnym. Jak notariusz to
    > zapisze, tzn. że ktoś inny sprzedaje a na czyjeś konto mają wpłynąć
    > środki, to już sprawa notariusza, oby się na to zgodził. Zostaje kwestia
    > rozliczenia się sprzedającego i osoby na konto której pójdzie przelew z
    > US (dodatkowy przychód dla właściciela konta), ale to już inna bajka.

    właśnie o tą inną bajkę chodzi.
    analogicznie do słacania długów za kogoś tylko odwrotnie.

    Pan A spłacił dług pana B panu C.

    Po czym pan A zgłasza do pana C żądanie zwrotu nienależnie mu przelanych
    pieniedzy na podstawie bezpodstawnego wzbogacenia.

    Pan C w takim razie zwraca sie do pana B o spłatę długu, a pan B
    odpowiada, że się przedawniło.

    Czy tu może zajść podobnie?

    Sprzedawca stwierdzi, że nic nie dostał, a kupujący osoby trzeciej już
    nie znajdzie. Sprawe ułatwia akt notarialny. No ale to tak dla
    wyjaśnienia wątpliwości.