    From: Bartos <h...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kratka w samochodzie.
    Date: Fri, 21 Dec 2007 08:58:14 +0100

    Oshin wrote:

    > To taki jak mój :)
    >
    > Ja aby "usunąć" kratke , która tam wcześniej była musiałem pojechać do
    > zakładu servisowego gdzie po wykręceniu tych 6-ciu śrub i skasowaniu
    > ilus tam złotych (ok 200 o ile dobrze pamiętam) panowie przybili mi
    > pieczątkę : "Dokonalismy zmian konstrukcyjnych w samochodzie Fiat Palio
    > Weekentd nr, nr pod. ....." i od tego momentu było osobowe i 5-cio
    > miejscowe (choć kanapę zmieniłem dopiero rok później)
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > M.

    No własnie ale Ty kratkę miałeś, bo pierwsza rajestracja pewnie po maju
    1999. U mnie w kwietniu 1998. A że prawo nie działa wstecz, więc
    teoretycznie nie ma się czym przejmować.
    A że sprawa nie dawała mi spokoju, zadzwoniłem sobie do Wydziału
    Komunikacji UM, żeby zasięgnąć porady i interpretacji prawa. Usłyszałem,
    to co sądziłem, że usłyszę.
    "Skoro zarejestrowany przed 1999, to prawo nie działa wstecz i policjant
    nie miał prawa wspominać o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego. Ponieważ
    obowiązku montażu kratki jeszcze nie było"

    Pan z Urzędu poradził mi wydrukować treść rozporządzenia, żeby się
    podczas następnej kontroli powołać na nie.

    Nie mniej jednak.... jest jedno ALE.
    To nie Urząd dopuszcza auto do poruszania się po drogach, tylko stacja
    kontroli pojazdów i diagnosta. Więc jeżeli diagnosta zażąda montażu
    kratki podczas następnego przeglądu, to trzeba będzie to zrobić.

    Bartos