eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKradzież tablic rejestracyjnych i problem z wydaniem wtróników › Re: Kradzież tablic rejestracyjnych i problem z wydaniem wtróników
  • Data: 2006-01-03 12:23:21
    Temat: Re: Kradzież tablic rejestracyjnych i problem z wydaniem wtróników
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R... napisał(a):

    > powyzsze zawsze mozna sfalszowac

    Rozumując w ten sposób właśnie uśmierciłeś instytucję pełnomocnictwa.
    Nikt go nie musi uznawać bo może być fałszywe. Nie bądź śmieszny.

    > nie o ile jest poświadczone notarialnie,

    U notariusza też może się zgłosić obcy z cudzym dowodem osobistym.
    Zresztą wymogu poświadczenia notarialnego zazwyczaj nie ma dla
    pełnomocnictwa.

    > tylko co pozniej by bylo z tym uzrzednikiem gdyby sie okazaloz e wszystko
    > jest sfalszowane?

    Nic z nim nie będzie, o ile fałszerstwa nie dało się zauważyć na
    pierwszy rzut oka.

    > Ja akurat go w pelni rozumiem.

    A ja nie rozumiem i ciebie też nie rozumiem.
    Skoro pełnomocnictwo jest i prawo nie wymaga formy szczególnej to taki
    urzędnik który tego wymaga popełnia przewinienie dyscyplinarne (za co go
    można spokojnie wylać z roboty), a w skrajnych wypadkach nawet
    przestępstwo (art. 231 pargrf 1 kk)
    Inna rzecz że w niektórych urzędach - a nawet w większości - prawo się
    nie przyjęło i obowiązuje zwyczaj ["bo tu zawsze tak robiono"]

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."