    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 22 Apr 2013 21:36:53 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kradzież sygnału internetowego
    <kkm079$2g9$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304171641110.3764@quad>
    <kkmg9k$c99$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181119570.1552@quad>
    <kkol63$21q$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181414360.3020@quad>
    <kkrtq2$fmi$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304192002150.268@quad>
    <kl40sj$t4r$1@news.task.gda.pl>

    On Mon, 22 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > [ciach] dziękuję za wyjaśnienia, chyba teraz rozumiem różnicę.

    > No i sprawdzi, że Zenobiusz Piprek zameldowany w Dupkowie Małym. I co z tego?

    W razie czego ów Zenobiusz pójdzie siedzieć.
    Tyle i tylko tyle.

    > Musi wydać paczkę, bo jest pod dany adres. I dzięki przeklejeniu numeru na
    > drzwiach przejąłem paczkę.

    Równie dobrze możesz chodzić po domach "bo administracja
    wymienia grzeniki/piece/okna i zbiera zaliczki, znaczy
    ja je zbieram".
    Oszustwo i tyle, da się zrobić, nie wolno.
    Co z w tym trudnego?

    > A po wylegitymowaniu pozna, że złodziej?

    Tak :P
    To już nie będzie złodziej, tylko oszust.
    Taki szczegół.
    "przestępstwo wyższej kategorii", ścigane z KK od grosza w górę
    (a nie od takiego czy innego limitu w złotych).

    > No tak dziwnie mam.

    Ja po prostu przetestowałem niechcący w roli "osoby nieznanej
    listonoszowi".

    > Ale kurierzy są mi
    > obcy całkowicie,

    Kurier to nie listonosz. Kwestia umowna komu wydaje ;)

    > No. Autoryzację wystawia druga strona na podstawie uwierzytelnienia,
    > identyfikacja jest częścią tego procesu. Pytanie czym się możemy
    > uwierzytelniać?

    Czym, co nie jest PUBLICZNIE znane.
    Ty tak poważnie pytasz?

    > Ale jak zapomnę hasła, to mogę się uwierzytelniać np.
    > nazwiskiem panieńskim matki

    :P

    > Oczywiście w banku jest to złożone, bo dostęp specyficzny. Ale np.
    > w mniej newralgicznych sprawach uwierzytelniam się np. peselem albo
    > numerem klienta.

    No i?
    Przecież to jest sprawa UMOWNA.

    Równie dobrze możesz się umówić, że przedmiot dyspozycji
    zostanie wydany osobie która ma numer buta 47.
    I mieć pretesje ze ktoś taki się trafił.

    To że on przekroczy prawo jest ODRĘBNE, to że mechanizm
    autoryzacji jest do kitu - również.

    > Więc myślę, że uwierzytelnianie się numerem seryjnym w mało newralgicznych
    > dostępach nie jest czymś tak nie do pomyślenia, jak sugerujesz.

    No przecież tak jest w opisywanym przypadku.
    W czym problem?
    Mechanizm autoryzacji jest równie skuteczny jak zabezpieczenie
    roweru przez jego niezamknięcie, nie uprawnia do to kradzieży
    itede.

    Zapomniałeś o skręcaniu w lewo czy co?

    > Numer seryjny nie jest tak bardzo publicznie znany.

    Nie mam zdrowia.
    Dobranoc :D

    pzdr, Gotfryd