    From: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kotroler biletów- jakie prawia i obowiązki
    Date: Mon, 28 Jul 2003 19:04:00 +0200

    > Zdaje się, że ma obowiązek ci je okazać, nie wręczyć. W taki sposób, abyś
    > mógł bez przeszkód odczytać, a nawet zapisać jego imię i nazwisko lub
    > nr-identyfikacyjny.

    Zapewniam, ze nazwiska tam nie znajdziesz. Numer identyfikacyjny oczywiscie
    pasazer ma prawo wynotowac.

    > Czy masz obowiązek mu je wręczyć, czy nie to nie wiem.

    Nie ma takiego obowiazku - wystarczy okazac w sposob umozliwiajacy
    sporzadzenie protokolu - wezwania do zaplaty.

    > Nie, on ma obowiązek wysiąść z tobą, na przystanku na którym chciałeś
    > wysiąść.
    > Oczywiście jeżeli wcześniej zdążył cię zidentyfikować, czyli np. okazałeś
    mu
    > dokumenty.

    Wcale nie ma takiego obowiazku, a wrecz nie ma takiego prawa. Argumentacja -
    patrz wyzsze posty.

    > Zwykle to policja się fatyguje. wychodzi taniej dla ciebie.

    Niekoniecznie - za wszelkie czynnosci zwiazane z ustaleniem danych gapowicza
    przez policje jest extra oplata dodatkowa, niezaleznie czy nastapila zmiana
    trasy (u nas jest to 200 zl)

    kontroler KZK GOP Katowice
    nr 2000