    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Wed, 27 Apr 2022 12:21:39 +0200
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    <626237c2$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1I8K.244997$Xa1.3507@fx10.ams1>
    <6263836c$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <v029K.430527$Lc1.332269@fx12.ams1>
    <6264f09e$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <9km9K.289203$2OB.5976@fx09.ams1>
    <62663329$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <EFG9K.249908$Xa1.25191@fx10.ams1>
    <62679be9$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <7E%9K.88070$3b1.78303@fx14.ams1>
    <6268cf86$0$486$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 27.04.2022 o 07:07, Shrek pisze:

    > Jak to - przecież mamy wybitnych fachowców i naukowców;) Tak jak piszę -
    > pierwszy mogę wybaczyć - praktycznie wszystko co stało się potem w
    > kwestii lokdałnów i obostrzeń nie wymagało przewidywania a spojrzenia za
    > siebie i ocenienia czy zrobiliśmy to optymalnie. Nie trzeba być
    > geniuszem żeby stwierdzić że nie. Pandemią zarządzają fachowcy, eksperci
    > i naukowcy - i co przypadkiem tego nie dostrzegli, że lokdałnowano
    > gospodarkę i szkolnictwo w której zdecydowana większość ludzi jest spoza
    > grup ryzyka i po prostu ciężko nie chorują?
    (...)

    > No przecież już sam pierwszy postulat masz - obostrzenia dla grup
    > ryzyka, gospodarka działa normalnie. Z perspektywy czasu jest to
    > oczywiste rozwiązanie. W zasadzie jest oczywiste po pierwszej wiosennej
    > fali. Tym czasem robimy wszystko na odwrót - zamykamy siłownie, kościoły
    > cały czas działają bez przeszkód bo są wysokie. Zamykamy szkoły i
    > młodzież ląduję... u dziadków.

    Weź lecytynę póki nie jest za późno.
    A poniższe sobie wydrukuj i trzymaj przy monitorze dopóki lecytyna nie
    zacznie działać.

    https://businessinsider.com.pl/finanse/szwecja-wprow
    adza-obostrzenia-jak-gospodarczo-sprawdza-sie-model-
    szwedzki/en8fdw1

    "Szwecja jako jedyny kraj od samego początku pandemii nie wprowadziła
    ani obostrzeń, ani nawet obowiązku noszenia maseczki. Jesienna fala
    uderzyła jednak z podwójną siłą, a władze przyjęły przepisy, na
    podstawie których można wprowadzać ograniczenia. Król Karol Gustaw XVI
    przyznał, że państwo zawiodło."

    "Od grudnia Szwedzi zamknęli szkoły ponadgimnazjalne dla młodzieży
    między 16. a 19. rokiem życia. Mają być zamknięte do 24 stycznia"

    30.10.2021
    https://www.mp.pl/covid19/covid19-aktualnosci/283447
    ,szwecja-dobrowolne-restrykcje-nie-sprawdzily-sie

    "Rząd Szwecji w walce z pandemią COVID-19 początkowo działał zbyt
    opieszale. Dobrowolne restrykcje nie sprawdziły się, powodując wzrost
    zakażeń, czego następstwem była fala zgonów wśród osób starszych -
    orzekła w piątek komisja ds. zbadania szwedzkiej strategii walki z
    koronawirusem.

    Eksperci z powołanej przez rząd oraz opozycję "koronakomisji"
    stwierdzili, że koronawirus rozprzestrzenił się w Szwecji szybko po
    zimowych feriach na początku 2020 roku, a jego źródłem były wyjazdy na
    narty do Austrii oraz Włoch.

    "Prawdopodobnie w marcu (2020 roku) sytuacja epidemiczna była bardziej
    dramatyczna niż wynikało to z danych prezentowanych wówczas przez
    urzędy" - podkreślił przewodniczący komisji i były prezes najwyższego
    sądu administracyjnego Mats Melin."

    "Według członków komisji do szwedzkich domów opieki przedostały się te
    same warianty koronawirusa, które zostały przywiezione z Alp. W
    pierwszych miesiącach seniorzy stanowili zdecydowaną większość
    wszystkich ofiar śmiertelnych COVID-19. "Wynikało to z ogólnego dużego
    rozprzestrzenienia się wirusa w społeczeństwie" - zaznaczył Melin.

    "Koronakomisja" oceniła, że na szybki wzrost zakażeń w pierwszych
    tygodniach pandemii wpłynął brak radykalnych działań ze strony władz.
    Eksperci uznali "za niewystarczające początkowe środki kontroli
    infekcji, oparte na dobrowolności oraz indywidualnej odpowiedzialności".
    "Ta strategia nie była w stanie powstrzymać ani ograniczyć tak poważnej
    pandemii" - podkreślił szef komisji."

    "Gdy w marcu 2020 roku wiele państw w Europie, w tym Dania oraz
    Norwegia, zdecydowało się na lockdown, w Szwecji wydano zalecenia, aby
    dbać o higienę, unikać kontaktów społecznych oraz ograniczyć
    przemieszczanie się. Nie zamknięto placówek edukacyjnych. Podobną
    strategię, lansowaną przez głównego epidemiologa Szwecji Andersa
    Tegnella, próbowały wprowadzić rządy Wielkiej Brytanii oraz Finlandii,
    ale szybko wycofały się z niej.

    W raporcie przypomniano, że dopiero podczas drugiej i trzeciej fali
    epidemii (jesienią 2020 oraz wiosną 2021) szwedzkie władze wprowadziły
    bardziej restrykcyjne obostrzenia, m.in. wprowadzając limity zgromadzeń,
    czy ograniczając godziny otwarcia lokali gastronomicznych. Dopuszczono
    ponadto możliwość nauki zdalnej wśród starszych uczniów.

    Za późno także, jak podkreśliła komisja, rozpoczęto masowe testowanie na
    COVID-19. Wiosną 2020 roku badano jedynie osoby poważnie chore, a
    zapowiadany przez rząd cel 100 tys. testów na dobę osiągnięto dopiero we
    wrześniu 2020 roku. "Kilka miesięcy zajęła dyskusja o finansowaniu i
    organizacji testów" - podkreślił Melin."

    Inne doniesienia z innych państw z tamtego okresu znajdziesz samodzielnie.
    Jeśli nie zapomnisz.

    > Nie są skuteczne. Po 20 tygodniach skuteczność spada do "almost none"
    > Zdecydowana większość zaszczepionych ludzi, nawet po zmodyfikowanym
    > naprędce planie szczepień czyli trzeciej dawce, nie ma już odporności.

    A naukowcy twierdzą, że jest odporność przed ciężkim przebiegiem,
    radykalnie zmniejsza ryzyko hospitalizacji i zgonu.
    Niedziałająca szczepionka. Cud.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr