  • Data: 2022-04-18 13:47:28
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2022 o 13:25, Shrek pisze:

    > Przecież procedury te jednak zakładają wiarę w wyniki testów, więc jakby
    > testy były do dupy, to wina testów a nie tego, że tworzący procedurę
    > założył że dają rozsądne wyniki. Pytanie kto te procedury wymyślił - no
    > chyba fachowcy i eksperty. "Kim jesteś żeby je kwestionować? Napisałeś
    > już do nich pismo? Co ci odpowiedzieli?" ;)

    Nie ma potrzeby pisać pisma.
    Czytaj ze zrozumieniem co odpisali eksperci.

    https://natemat.pl/zdrowie/407008,skutecznosc-testow
    -na-covid-19-rzadowa-instytucja-zaliczyla-wpadke

    "Nie trzeba być ekspertem od komunikacji lub public relations, żeby
    wiedzieć, że środowiska sceptyków pandemii czy antyszczepionkowców
    wykorzystają wszelkie wypowiedzi czy publikacje osób publicznych lub
    instytucji, które mogą być argumentem na potwierdzenie ich teorii."

    "Eksperci zaskoczeni"

    ""Pisanie takich rzeczy o odsetku testów fałszywie pozytywnych raczej
    nie poprawia waszej wiarygodności @MZ_GOV_PL. Sabotaż? Fake news?
    Kłamstwo? Niekompetencja?" - napisał na Twitterze (2 kwietnia) prof.
    Krzysztof Pyrć, wirusolog z Małopolskiego Centrum Biotechnologii
    Uniwersytetu Jagiellońskiego."

    "Także prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska z Katedry Wirusologii i
    Immunologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
    skomentowała publikację na swoim profilu na Facebooku. Przeanalizowała i
    oddniosła się do ośmiu publikacji naukowych, do których odwoływali się
    autorzy dokumentu AOTMiT."

    "prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska
    Katedra Wirusologii i Immunologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
    w Lublinie
    Spodziewałam się, że tak poważna instytucja rządowa będzie upubliczniała
    rzetelne i sprawdzone dane. Natomiast ten dokument, który ukazał się
    online i mówił o bardzo wysokim odsetku wyników fałszywie pozytywnych
    podczas wykrywania COVID-19, był dla mnie ogromnym zskoczeniem. Skłoniło
    mnie to do sprawdzenia tych liczb, tym bardziej, że eksperci Agencji
    powołali się na osiem publikacji."

    "Wyniki tej analizy okazały się bardzo istotne.

    - Sprawdziłam każdą z nich i nie znalazłam tam takich danych, którymi
    można byłoby te wyliczenia uzasadnić - mówi w rozmowie z NaTemat prof.
    A. Szuster-Ciesielska."

    "Jak ocenia ekspertka, bardzo dobrze, że sprostowanie się ukazało.

    - Ale jeszcze lepiej byłoby, gdyby podane zostały w nim dokładniejsze
    wyliczenia lub powołanie na źródła, które ktoś mógłby ponownie
    zweryfikować - dodaje.
    Nie rezygnować z powszechnego testowania
    Wątpliwości prof. A. Szuster-Cisielskiej budzą też sama rekomendacje, bo
    jak podkreśla koronawirus nadal krąży i powszechne testowanie jest
    potrzebne."

    "Prof. Agnieszka Szuster-Ciesielska
    Katedra Wirusologii i Immunologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
    w Lublinie
    Rekomendacje, które przedstawiła Agencja, czyli brak powszechnego
    testowania nie do końca są dobre. Uważam, że obowiązkowe testowanie
    powinno być zachowane przynajmniej w przypadku przyjmowania pacjentów do
    szpitala. Trudno mi jest sobie wyobrazić, że na jednej sali szpitala
    onkologicznego leżą osoby niezakażone i zakażone koronawirusem.

    Jak podkreśla, jest też wiele rozsądnych osób, które przed wizytą, np. u
    starszych członków rodziny, chciałoby się przetestować. Teraz muszą
    pokryć koszt zakupu testu z własnej
    kieszeni.

    - Może testy powinny być tylko częściowo odpłatne, aby zachęcić do
    testowania? - wskazuje ekspertka."

    "Zapytaliśmy Ministerstwo Zdrowia, Agencję Oceny Technologii Medycznych
    i Taryfikacji oraz Narodowy Fundusz Zdrowia o "omyłkową" publikację i o
    odpowiedzialność za taką wpadkę. Jednak do tej pory nie otrzymaliśmy
    odpowiedzi z żadnej z tych instytucji."

    Na deser:
    https://konkret24.tvn24.pl/zdrowie,110/wywiad-o-nies
    kutecznosci-testow-na-covid-19-wyjasniamy-manipulacy
    jne-tezy,1028628.html

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr