  • Data: 2022-03-26 10:10:24
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2022 o 10:02, J.F pisze:

    > A sam juz nie wiem - wydawalo mi sie, ze czytalem, ze producent sam
    > wstrzymal produkcje, ale teraz czytam, ze 2 mld dawek wyprodukowano.
    > To chyba dobra jest, mimo pewnych zawirowan.

    Po prostu chyba nie było na nią popytu, to przestali produkować. mRNA
    okazały się skuteczniejsze, na dodatek okazało się że z AZ był "problem"
    z zakrzepicą - notabene wiele wskazuje na to, że dałoby się zrobić
    "walkaround" poprzez dodanie aspiracji przy robieniu zastrzyku, co
    zmniejszałoby szansę "dania w żyłę" (tak wiem nie ma w tam _dużych_ żył;).

    > Nawiasem mowiac, to ciekawa byla reakcja polskich i unijnych
    > urzednikow ... ale moze i prawidlowa.

    No ale jaka była - bo z tego pamiętam to żadna. Po prostu "wygaszono"
    popyt.

    > Przy czym jesli dobrze pamietam, to szczepionka AZ miala deklarowaną
    > skutecznosc 70%, i 95% przed ciezkim przebiegiem choroby.
    > I to chyba bylo w miare bliskie prawdy.

    Na początku. Wtedy to i fajzer może i miał 95%. Po pół roku po pełnej
    dawce AZ ma okrągłe zero przeciw zachorowaniu (albo na minusie;)).

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.