    From: "czubcia" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrola z Energetyki.
    Date: Sat, 2 Jul 2005 18:47:56 +0200
    Sender: c...@p...onet.pl@81.219.236.18

    Użytkownik "Artur Ch." napisał w wiadomości

    > Jeżeli nie potrzebuje energii - to nie wystąpi o WTP i nie zawrze umowy o
    > sprzedaż energii z ZE.

    No ok. Czyli właściciel gospodarstwa powinien teraz napisać do ZE z
    informacja iż firma RTV ma siedzibę w komórce nie mającej zasilania. Firma
    ta energi nie potrzebuje i nie chce zawierać umowy z ZE. Wobec tego cała
    sprawa nie ma podstaw. I koniec? ZE odpuści? Coś za łatwo nam to poszło.

    > ZE nie ma ani prawa ani możliwości ingerencji w wewnątrzną instalację
    > odbiorcy, więc mu niczego nie zaplombują.

    Gdyby tak było kontroler by tu nie przyjeżdzał. Właśnie zaingerował
    nakazując przerobienie czy wybudowanie nowej instalacji. Jakoś pewnikiem
    będą chcieli zabezpieczyć się przed możliwością ponownego wpięcia tych
    przewodów w puszce. Pytanie tylko jak bardzo tym chceniem utrudnią
    człowiekowi życie.

    > Nie ma wobec powyższego "sprawy".

    Tak łatwo odpuści? Nie będzie miał możliwości żadnego ruchu? Zbyt łatwo z
    tej sytuacji wybrneliśmy.

    > W przypadku który tutaj omawiamy musi być tzw. zabezpieczenie główne
    > zrealizowane za pomocą rozłącznika bezpiecznikowego, dopiero potem są tzw
    > zabezpieczenia przedlicznikowe.

    Jeśli zdecyduje się na założenie opomiarowania myśle że ZE pójdzie mu na
    reke i pozwoli wpiąć się za zabezpieczeniem głównym. W końcu to nie tak
    całkiem nowa instalacja a podział istniejącej na 2 osobno opomiarowane,
    właściciel ten sam. Z drugiej jednak strony mogą i mają pełne prawo chcieć
    zabezpieczeń głownych, a pewnikiem są im na ręke. To dodatkowy koszt, same
    problemy ma człowiek z ta kontrolą.

    > na miejscu pytającego zwróciłbym się z zapytaniem do URE, czy
    > wykorzystując
    > ułamkową część mieszkania na cele malutkiej działalności gospodarczej,
    > muszę zawrzeć umowę o dostawę energii z ZE, biorąc pod uwagę iż koszt tego
    > jest dosyć wysoki, zużycie na cele DG prawie zerowe.

    Myślę że nie ma po co. Odpowiedzą mu zgodnie z prawem to samo co kontroler.
    Ze względu na koszty instalacji próbować można, na rewelacje tu nie liczę.

    Jak widać zawsze można przenieść firmę do komórki, tylko kto uwierzy że
    zakład RTV nie potrzebuje energii. Ciemni nie są wiec nie uwierzą, tylko co
    zrobią? Odpuszczą?

    pozdrowienia
    czubcia