  • Data: 2007-02-07 11:53:37
    Temat: Re: Kontrola policyjna i prawa
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "GrzegorzG" <grzegorzeg1@______o2.pl> napisał
    > nikt do tej pory nie potrafi powiedziec jakie to oni powody moga miec.

    Bo to nie jest określone, podlega zasadzie swobodnej oceny dowodów. Trudno
    opisać w kodeksie wszystkie życiowe przypadki.

    > imho znaczna wiekszosc uzytkownikow sciaga/sciagala kiedys cos przez p2p.
    > wiadomo, ze gromadzenie dowodow trwa.
    > no i co z tego, ze mozesz byc legalny, jak oni maja dowody ze 2 lata temu
    > sciagnales mp3 czy film (i go udostepniales w czasie sciagania, sila
    > rzeczy) i zabieraja kompa na ekspertyze...

    Za czyny karalne odpowiada się także te popełnione w przeszłości, jeśli nie
    ma przedawnienia. Nie odpowiadasz za to co masz teraz, a za to co zrobiłeś.
    To tak jakby złodziej powiedział, że kiedyś ukradł, a teraz to już tego nie
    robi, i co z tego...?

    > ponawiam pytanie: czy jesli pokaze im, ze dysk mam zniszczony to tez
    > zabiora? :/

    Zniszczony to pojęcie względne. IMHO Tak, zabiorą, przeszukujący nie jest
    uprawniony do oceny, czy jest on zniszczony w stopniu będącym przesłanką do
    braku przydatności procesowej. A poza tym nie będziesz miał innego dysku?
    Kto rozpozna który jest właściwy.