  • Data: 2003-06-23 23:40:49
    Temat: Re: Konsul- po co instnieje?
    Od: "Cezar" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Takie same jak każdy inny konsul, chociaż mają węższy zakres przywilejów
    > i immunitetów.

    Konsul honorowy teoretycznie ma takie same uprawniena jak kazdy "normalny"
    konsul, lecz w praktyce jego rola najczesciej jest reprezentacyjno-honorwa i
    tylko taka, a normalna robote konsularna, jak np wydawanie wiz i inne sprawy
    paszportowe wykonuja tylko zwykle przedstawicielstwa konsularne. Np u mnie w
    Katowicach rezyduje konsul honorowy Peru, ale po wizy odsyla do Warszawy do
    wydzialu konsularnego ichniejszej ambasady. Moglbym podac jeszcze kilka
    podobnych przykladow na jakie natrafilem - i to zarowno na przykladzie
    polskich konsuli honorowych w innych krajach, jak i na odwrot.

    Cezar