eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKonsekwencje wypadku samochodowego › Re: Konsekwencje wypadku samochodowego
  • Data: 2008-05-01 13:58:19
    Temat: Re: Konsekwencje wypadku samochodowego
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "JaromirD" <r...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:fuvn0n$m4i$1@news.onet.pl...
    > Gotfryd Smolik news wrote:

    > odległości 10 m + 15 m (długość autobusu) + droga jaką autobus przejechał
    > w
    > czasie kiedy ona cofała się i wchodziła na jezdnię. Czy będzie wielkim
    > błędem, że przyjmę 40-45 m? Droga hamowania samochodu na suchej
    > nawierzchni
    > asfaltowej przy prędkości 50 km/h (a przecież taka obowiązuje) wynosi 30
    > m,
    > a przy 60 km/h - 36 m*. Nawet jeśli kierowca jechał z tą drugą prędkością
    > to zostaje więc "w zapasie" od 4 do 9 m! Samochód uderzył - a właściwie
    > zahaczył - ją (teraz już to wiem) prawym bokiem w momencie, kiedy
    > dochodziła już do drugiej strony jezdni. Po uderzeniu wylądowała poza
    > jezdnią.

    Czyli ewidentnie wymusiła pierwszeństwo. To, że droga hamowania wynosi
    przykładowo 40 metrów,
    nie oznacza, że możesz sobie przykładowo wejść na jezdnię 50 metrów przed
    pojazdem, bo zdąży on zahamować.
    Ty masz to zrobić tak, aby on nie musiał hamować! Poza tym zawsze należy
    doliczyć czynnik ludzki, człowiek to nie maszyna, aby zacząć hamować musi
    wpierw zobaczyć pieszego, wystarczy, że na chwilę odwróci wzrok na coś
    innego i już cenne 2-3 sekundy wypadają.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1