  • Data: 2004-08-03 22:56:01
    Temat: Re: Konkurencja - jest o co sie czepic ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 Aug 2004, Fantom wrote:
    [...]
    >+ siebie. Czy mozemy im tego w jakis sposob zabronic ? W koncu
    >+ zainwestowalismy w ta promocje, a oni ukradli pomysl (mimo, ze to sa znaki
    >+ drogowe ktore nie sa naszym patetntem).

    Nie odnoszę się do samego faktu "skorzystania z pomysłu", bo
    *być może* jest coś co chroni waszą "inwestycję" :)
    Ale *sam* fakt skorzystania przez kogoś z czyjejś reklamy AFAIK
    był już przedmiotem rozpatrywań sądu: o ile dobrze sobie przypominam
    chodziło o reklamę "zwykłego proszku" :)
    Któryś z producentów zaaplikował wielką kampanię w której porównywał
    swój "superproszek" ze "zwykłym proszkiem" :) (białe pudełko...)
    No i kto inny wypuścił proszek "zwykły proszek" (w białym pudełku :))
    plus reklamę (w prasie ? chyba...) - "CODZIENNIE W TELEWIZJI" :)
    Sąd AFAIR (ale z tym R może być słabo u mnie :]) uznał że samo
    "skorzystanie z czyjejś reklamy" powodem do roszczeń nie jest.
    Znaczy - akcentuję fakt iż "zainwestowanie w promocję" oraz
    "kradzież pomysłu" to mogą być dwie *różne* sprawy.
    I że podejrzewam iż z samego "zainwestowania" raczej nic nie wynika.
    "kradzież pomysłu"... to nie wiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd