  • Data: 2004-11-11 11:49:46
    Temat: Re: Konferencja prasowa Romana Giertycha
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hajenus" <h...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cmvh5t$a9g$1@inews.gazeta.pl...
    > Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl> napisał(a):
    > Bardzo prosze wyszukac hasło _Młodzież Wszechpolska_ chociaż by w
    google...:)

    Szanowna Pani,
    Wyszukałem i obejrzałem informacje o akcjach "M.W."
    Cytuję np.:
    "- Akcja "Polska flaga w polskim domu" przed świętem 11. listopada w ramach
    ogólnopolskiej akcji sprzedawaliśmy biało-czerwone flagi pod wieloma
    kościołami. Cele: zwrócenie uwagi społeczeństwa i mediów na brak dostępu do
    polskich flag - bardzo trudno je dostać i są bardzo drogie. My wychodzimy
    tym problemom na przeciw. Nasze flagi były sprzedawane w bardzo niskiej
    cenie pod wieloma kościołami."

    W wielu domach amerykańskich wiszą amerykańskie flagi. Przy jednostkach
    wojskowych prawie przed każdym domem oficera. Czy według Pani Amerykanie to
    też nacjonaliści, w złym tego słowa znaczeniu jakie próbuje Pani nam
    zasugerować?

    Owszem też trochę racji Pani ma, ponieważ w momencie kiedy wstąpiliśmy do
    Unii Europejskiej obok tej polskiej flagi dobrze by było wywieszać też tą
    granatową z żółtymi gwiazdkami i powinniśmy przystąpić jednak do Unii
    Walutowej dla dobra większości Polaków - takie jest moje zdanie. Gospodarka
    zachodnioeuropejska oparta na tej walucie pozwoliła Polsce na rozwój
    gospodarczy. Nie jest dobrze, ale nie ma już kartek na mięso i inne
    artykuły. W tym miejscu nie zgadzam się z poglądem Pani poseł z LPR o
    konieczności zachowania polskiej waluty, ogłoszonym na stronach głównych
    LPR.

    > Pan Giertych podobno nawiazuje do tradycji Narodowo-Katolickich
    > z lat 20 -tych ubiegłego wieku Roman Dmowskiego.

    Owszem powołują się na historię tej organizacji, co nie oznacza, że ich
    program jest identyczny.

    Nawiązują oni chyba raczej do bardzo pozytywnych tradycji amerykańskich:
    http://www.mwwalbrzych.website.pl/gazeta3.jpg

    Z programu MW nie wynika jednoznacznie to, co Pani sugeruje.
    http://wielkopolska.lpr.pl/?sr=!czytaj&dz=mw&id=14

    > W świeżo odzyskanej
    > Niepodległości, taki ruch był jak najbardziej uzasadniony, ale w chwili
    > obecnej, dominację, ruchu Narodowo-Katolickiego w naszym Państwie uważam
    za
    > wyjatkowo szkodliwą, jest to ruch nacjonalistyczny, populistyczny i mnie
    > osobiscie taka formuła nie odpowiada.

    Myślę, że wciąż wolno Pani wygłosić swoją opinię. Chyba po to jest ta grupa
    dyskusyjna.

    Serdecznie pozdrawiam,
    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.