  • Data: 2004-10-11 21:59:13
    Temat: Re: Komu mandat z fotoradaru ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Oct 2004, Wirtualna wrote:
    [...]
    >+ > Ukarzą go ZA CO INNEGO... :)
    >+ Za nieudzielenie odpowiedzi, kto dysponował autem?

    Na to wygląda.

    >+ Przecież samochód
    >+ powadził Jan Kowalski - a to, że on wszystkiemu zaprzeczy - co mnie to
    >+ obchodzi - ja też bym nie chciał płacić mandatu i też być się nie przyznał

    Ech no... rozumiem.
    Ale AŻ TAK rzadki przypadek w prawie to nie jest.

    Masz np. US na głowie. I chcesz mu udowodnić że coś *nie było*
    twoim zarobkiem - bo był to koszt (na .podatki jest taki wątek,
    gość musi "z zaskoczenia" sprzedać auto). No to musisz mieć
    dowód że KOMUŚ zapłaciłeś (i komu) - bo US ci nie uwierzy, a on
    też się wyprze - "też woli nie płacić podatku" :)
    Widać ustawodawca założył że albo podejmujesz ryzyko "pożyczenia
    na gębe" (BTW: od najmu lub użyczenia nalezy się podatek; NIE
    ZARTUJĘ :>) albo... albo jak "w porządnej firmie" - ewidencja
    wyjazdu, imię, nazwisko, PESEL, na jak długo....
    Cóż poradzić :>
    JEDYNE co mi się nie podoba - to konieczność doniesienia NA SIEBIE
    w razie jeśli się WIE o przekroczeniu tymże samochodem prawa
    PRZEZ SIEBIE (lub osobę bliską).

    pozdrowienia, Gotfryd