    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komputer-reklamacja
    Date: Sun, 02 Mar 2008 13:03:01 GMT

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci
    news:771ls3lli9qmeb7ucl7ec8va7bo2kfk4j2@4ax.com...

    > Ja nie napisalem "zuzytej" tylko "uzywanej".

    Owszem, ale z toku dalszego sledzenia watku tak to wyniklo.

    > I to kiepskie wykonanie ma wplyw na dlugosc dzialania - moze podzialac
    > rok, piec albo dziesiec lat. Wlasnie dlatego nie kupuje uzywanego
    > sprzetu bo nie wiem co jest w srodku - podobnie jak w nowym tez nie
    > wiem co jest w srodku ale mam gwarancje ze w razie awarii, ktora
    > wystapi w ciagu 36 miesiecy problem zostanie rozwiazany. W uzywanym
    > dostaje gwarancje krotsza - np na miesiac. I to sie jak widac okazuje
    > czasem zbyt krotkim okresem.

    > Nie, ale wyswietlacz przejechanych km mi sie zuzyl :) Naprawde.

    Raczej zepsul. (mowie o elektronicznym wyswietlaczu) moga dostac sie wilgoc,
    pekniecie matrycy ect.
    Wyswietlacze tego typu maja bodaj setki tysiecy godzin zanim sie zuzyja.
    Fak, ze w porownaniu z elektronika to wyswietlacz ma bardzo krotka
    zywotnosc.

    > Tak. Mam ograniczony budzet wiec kupuje nowe (samochody, komputery) by
    > nie ryzykowac kosztow naprawy uzywanych. Autor tego watku wybral
    > sprzet uzywany a wiec ma budzet nieograniczony.

    Raczej chcial zaoszczedzic, a to, ze nie zaoszczedzil nie wynika z jego
    "pazernosci" co z nieuczciwego sprzedawcy.
    Bo to jest normalne, ze czlowiek chce jak najmniejszymi srodkami osiagnac
    cel, i wcale nie byc chytrym.

    > [...]
    > O z ksiazka serwisowa powiadasz? A jak Ci nie dam ksiazki serwisowej
    > to kupisz ode mnie tego mercedesa po gwarancji, czy nie bedziesz
    > ryzykowal, bo moze nie serwisowalem w ASO tylko sam dlubalem
    > lutownica? A do tego laptopa byla ksiazka serwisowa?

    Samochod a laptop to zupelnie inne sprawy, jesli kupisz u dealera to masz
    gwarancie na uzywany pojazd bez ksiazki serwisowej i to nawet 6 miesiecy jak
    pamietam.

    > A jak ten mercedes z ksiazka serwisowa bez gwarancji (albo bez ksiazki
    > serwisowej i bez gwarancji) sie zepsuje, dwa miesiace po zakupie ode
    > mnie to przyjdziesz do mnie z zadaniem naprawy? Czy wliczyles to
    > ryzyko usterki w cene zakupu?

    Mercedes 3-4 letni, serwisowany zgodnie z zaleceniami i przez
    wykwalifikowana ekipe na 70% sie nie zepsuje po miesiacu, dwuch od
    skonczenia gwarancji. Ja osobiscie nie znam takiego przypadku. Poniewaz 90%
    wad ukrytych w samochodze ujawnia sie po pierwszym roku uzytkowania, z
    ksiazki serwisowej to wyczytasz.

    > Jak bym cos kupowal uzywanego (ale nie kupuje - juz tlumaczylem
    > powody) to bym sie nastawil na to ze bylo naprawiane i sprawia
    > problemy. Ponadto nie wiemy:
    > 1. czy sklep mial wiedze ze sprzet byl naprawiany przez kogos metoda
    > "na czuja"
    > 2. czy sklep o tym ze sprzet byl naprawiany nie informowal.
    >
    > Moze jest wywieszona w sklepie informacja ze sprzet byl uzywany i mogl
    > byc naprawiany? Tego nie wiemy.

    Zalozylem, ze autor mial pewnosc, ze to nie poserwisowy sprzet.

    > Dostal. Gwarancja 1 miesiac mowi dokladnie tyle ze sprzet jeden
    > miesiac bedzie dzialal. Potem nie wiadomo. Moze tak, moze nie.

    Nie znam zasad tej gwarancji, ja pisze o sprawie innej, jak by wiedzial, ze
    to sprzet poserwisowy, jak sadze by go nie kupil nawet z roczna gwarancia...

    > Informacja pewna nazywa sie "gwarancja". Przez okres gwarancji masz
    > pewnosc dzialania. Dalej jest loteria, na ktora mnie nie stac.

    Gwarancia nie jest taka informacia.