    Date: Wed, 23 Apr 2008 22:48:00 +0200
    From: Radzio <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kompilator C i licencja GNU/GPL..

    Piotr Dembiński napisał(a):

    > Nie tyle podpatrzenia kodu, co po prostu zapoznania się z kodem
    > źródłowym. O pomysłach podobnych do twojego można poczytać na
    > http://gpl-violations.org. Z głośniejszych spraw, to ostatnio
    > 'wpadł' Asus :)

    Asus może i naruszył licencję GPL ale nie poprzez skompilowanie własnego
    programu za pomocą GCC tylko OIDP umieścił zmodyfikowane oprogramowanie
    na licencji GPL bez publikacji źródeł modyfikacji, co było ewidentnym
    złamaniem licencji.

    > A co to ma do rzeczy?

    > No to jest jakaś tam idea, żeby w jednym pliku mieć i kod źródłowy,
    > i kod maszynowy. Coś w stylu 'literate programming'.

    > Rzeczywiście może być to trudne. W przypadku Clip-ITK masz jawnie
    > podaną opcję zakupu licencji komercyjnej.

    Nie wprowadzaj kolegę w błąd.

    Spokojnie możesz kompilować własne programy i na nich zarabiać BEZ
    publikowania kodów źródłowych na licencji GPL.

    Oczywiście w momencie kiedy Twój program stanie się dziełem pochodnym
    jakiegoś programu wydanego na GPL, to dopiero wtedy licencja cię będzie
    obowiązywała.

    pozdr

    Radek