    Date: Wed, 23 Apr 2008 22:35:41 +0200
    From: Radzio <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kompilator C i licencja GNU/GPL..

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > PawelM <p...@o...pl> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Niezgodne z umową licencyjną, zarówno GPL w wersji 2, jak i 3.

    Ale jak skompiluję sobie własny program za pomocą dowolnego kompilatora
    dostępnego na licencji GPL to tak długo jak nie korzystam w moim
    programie z bibliotek wydanych na GPL to mój program nie musi być wydany
    na GPL. Proszę poczytać licencję, już w p. 0 licencji czytamy:
    "(...) produkty uzyskane z Programu objęte są Licencją tylko wtedy, gdy
    ich treść stanowi pracę opartą na Programie (niezależnie od stworzenia
    jej przy użyciu Programu). To, czy fakt taki jest prawdą, zależy od
    tego, co dany Program wykonuje."
    Oczywiście jest to nieoficjalne tłumaczenie GPLv2, ale w wyraźny sposób
    oddaje co autor miał na myśli. Kompilacja programu nie tworzy dzieła
    pochodnego od kompilatora, proszę o tym pamiętać.

    pozdr

    Radek