  • Data: 2006-02-24 18:32:08
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:C0250485.22DEF%martzisch@o2.pl Pawel Marcisz
    <m...@o...pl> pisze:

    > Kiedy powód złoży donosdo prokuratury w związku z art. 300 kk, zajmie się
    > tym policja. Poza tym niektóre składniki majątku łatwo będzie ustalić -
    > nieruchomości, może samochód.
    Odnoszę wrażenie, że wszystko sprowadzasz do jednej czynności. A byłoby
    chyba lepiej rozdrobnić sprawę. Tu sprzedać autko i pieniądze podarować z
    ręki do ręki bratu, mieszkanko sprezentować trzem kuzynkom na współwłasność
    i niech tam z nim robią co chcą, działeczkę przepisać na babcię lub
    prababcię itd. Żadna z tych czynności sama nie musi (i nie powinna)
    powodować niewypłacalności. Zresztą - ja nie jestem specjalistą od takich
    kombinacji. Pisałem - do tego się wynajmuje dobrych prawników.

    > Poza tym w postępowaniu egzekucyjnym można takie rzeczy ustalić np. przez
    > sprawdzenie, jakie to dłużnik płacił podatki (art. 761 kpc),
    > Sorry, skróciłem. Część III
    CZĘŚĆ TRZECIA. PRZEPISY Z ZAKRESU
    MIĘDZYNARODOWEGO POSTĘPOWANIA CYWILNEGO
    > tytuł II
    TYTUŁ II. PRZEPISY ŁĄCZNE DLA JURYSDYKCJI KRAJOWEJ
    (W POSTĘPOWANIU PROCESOWYM I NIEPROCESOWYM)
    > dział V.
    Tam nie ma działów. Są art. 1100÷1102
    Czy coś przeoczyłem może?

    > Napisałeś "zgubię" i "ofiaruję" w cudzysłowie, pomyślałem więc, że
    > chodzi Ci o udawanie dobroczynności, w rzeczywistości zaś zachowywanie
    > majątku.
    Dobrze pomyslałeś.

    > Czemu Twoim zdaniem nie wystarczy dowolny stopień winy?
    W §1 stoi, że w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości. Otóż
    zakładam, że dopóki dłużnik nie pozbył się majątku - nie stał w obliczu tych
    tragedii. Stanął wobec nich dopiero po darowaniu, zbyciu itp. Ale wtedy już
    niczego nie uszczuplał, bo nic nie miał. ;)
    Przywołasz tu pewnie art. 527 §2 KC, ale tu znowu jest, że _może_ żądać - a
    to nie znaczy dostać, no i musi sam dostarczyć wszelkie dowody. I
    przypominam o koncepcji "rozdrobnienia" czynności.
    §2 - nie dotyczy. Całość odbywa się przed jakimkolwiek orzeczeniem, więc nie
    ma mowy o udaremnianiu bo nie ma czego.
    §3 - co znaczy wielu? Pewnie definiuje to jakiś przepis wykonawczy. Mniejsza
    o to, w tych dywagacjach to bez znaczenia.
    §4 - no to jest oczywiste.

    Jotte