  • Data: 2006-02-24 17:44:21
    Temat: Re: Komornik chce moj telewizor :(
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jotte napisał(a):

    [...]
    > 1. Tam stoi: "na skutek czynności prawnej" i "nieodpłatnie" - niezła furtka.

    Nieodpłatnie, bo pisałeś o obdarowaniu. Od odpłatnego wyzbywania się majątku
    jest art. 527.
    "Na skutek czynności prawnej" nie jesty żadną furtką. Jak niby chcesz
    przenieść własność inaczej niż czynnością prawną?

    > 4. Po co dłużnik ma informować ew. powoda kogo i czym szczodrobliwie
    > obdarował?

    Kiedy powód złoży donosdo prokuratury w związku z art. 300 kk, zajmie się
    tym policja. Poza tym niektóre składniki majątku łatwo będzie ustalić -
    nieruchomości, może samochód.

    Poza tym w postępowaniu egzekucyjnym można takie rzeczy ustalić np. przez
    sprawdzenie, jakie to dłużnik płacił podatki (art. 761 kpc),

    > V? Środki odwoławcze? Co konkretnie masz na myśli?

    Sorry, skróciłem. Część III, tytuł II, dział V.

    > Ale tak czy inaczej dobroczynność nie jest zabroniona.

    Napisałeś "zgubię" i "ofiaruję" w cudzysłowie, pomyślałem więc, że chodzi Ci
    o udawanie dobroczynności, w rzeczywistości zaś zachowywanie majątku.

    > Trzeba udowodnić działanie w zamiarze.

    Czemu Twoim zdaniem nie wystarczy dowolny stopień winy?

    Paweł Marcisz