  • Data: 2007-05-15 09:34:38
    Temat: Re: "Komercyjna" kopia przedmiotu.
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Ja nie twierdzę, że to nie utwór, ja twierdzę, że można kopiować wygląd
    > skrzypiec Stradivariusa. Facet nie żyje juz trochę ponad 70 lat :)

    A nawet gdyby żył jeszcze, to kształt skrzypiec jest duuużo starszy niż
    Stradivarius i nie ma krztyny oryginalności, co oznacza, że nie ma cech
    utworu. To podpada nie pod prawo autorskie, ale wzornictwo, patenty itp,
    na czym znam się niespecjalnie.

    Też miałem takie problemy bo np. sfotografowałem sobie zabawkę: laleczkę
    pewnej firmy i umieściłem ją w stocku darmowych zdjęć, a potem tknęły
    mnie wątpliwości, że producent mógłby mieć coś przeciwko, mimo że to był
    taki typowy niemowlak (czyli wzór znany od setek tysięcy lat). Trochę to
    trwało zanim dogadałem się z przedstawicielami firmy, bo zrozumieli mój
    email tak, że chciałbym niby sprzedawać ich produkt pod inną nazwą i z
    własnymi ubrankami. Na koniec usłyszałem, że owszem: nie uważają
    laleczki za utwór chroniony PA, ale na piśmie nikt mi tego nie da :)

    R.