  • Data: 2005-07-13 15:02:43
    Temat: Re: Kogo ścigać, jeśli spółka się rozwiąże ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaQbek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:db360n$ikd$1@korweta.task.gda.pl...

    > 1. Czy to prawda, że jeżeli pracodawca zwolnił wszystkich pracowników,
    > nie jest już pracodawcą w świetle prawa i w związku z tym nie może być
    > kontrolowany przez Inspekcję Pracy, i pozostaje mi jedynie zgłoszenie
    > sprawy do Sądu ?

    Nie może być poddawany bieżącej kontroli. Ale za poprzednie okresy może.

    > 2. Chcę wysłać do pracodawcy pismo ponaglające. W Urzędzie Skarbowym
    > Ewidencji Działalności Gospodarczej ustaliłem, że firma nadal
    istnieje. Co
    > jednak zrobić, jeśli pismo wróci z informacją, że nie zostało odebrane
    lub
    > że pod wskazanym adresem nie ma już tej firmy?

    Pisma kierować do wszystkich wspólników na adresy zamieszkania ujawnione
    w ewidencji w Urzędzie Miasta.

    > 3. Czy jeśli do dnia złożenia pozwu do Sądu lub do dnia procesu firma
    > wyrejestruje się, to czy w pozwie nadal mogę jako pozwanego umieścić

    > firmę ? Czy sąd sam ustali kontakt do byłych współudziałowców spółki i
    > będzie ich sądził wg stanu na dzień rozwiązania ze mną umowy, czy
    pozostaje
    > mi wówczas ściganie każdego z nich z osobna na własną rękę w Sądzie
    Cywilnym

    W wypadku spółki cywilnej zawsze pozywaj wspólników, a nie firmę. Spółka
    cywilna nie posiada tzw. osobowości prawnej.