    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Date: Sat, 18 Jun 2011 20:52:08 +0200

    > Tristan, gdzie Ty chodzisz piechotą?

    Choćby po Zwycięstwa Strasse w większym ruchu. A gdzieś tydzień temu
    byłem notorycznie obdzwaniany na tej drodze co idzie z Mikulczyc do
    Rokitnicy, na wysokości kościółka ewangelickiego. Szedłem tam z rodziną
    na działki, a Państwo Roweroki uznawali swoją wyższość i przepychali się
    zagrażając dość znacznie.

    > Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    > jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    > od Ciebie.

    A muszą jak szaleni? Rowerzysta lawirujący rowerem pomiędzy pieszymi
    zawsze będzie upierdliwością dla pieszego dorosłego oraz sporym
    zagrożeniem dla dzieciaczków.

    > Inna sprawa, że doskonale opisałeś *właściwy* problem:
    > wrzucanie do jednego worka rowerzystów.
    > Wszelkich.
    > W tym "szalonych".

    Dowolnych.

    > Na tej zasadzie to i Tobie trzeba by PJ odebrać, bo przecież
    > jest całe mnóstwo kierowców którym należy odebrać z różnych
    > przyczyn.
    > Więc skoro ma obowiązywać zasada "jak wszystkich do jednego
    > worka"...

    Przecie nie odbieram prawa jazdy rowerzystom. Ba, sam jeżdżę na rowerze.

    > 1. Nie, nie uskakuj.

    Jasne, niech mi dziecko przejedzie albo zaparkuje w dupie.

    > 2. Dzwonienie nie oznacza "nakazu uskakiwania". Przyznam, że
    > z jednej strony w zupełności zgadzam się iż "odgłos paszczowy"
    > pozwala na znacznie uprzejmiejszą wersję powiadomienia,
    > ale z drugiej jestem świadom że dzwonek daje znacznie
    > szybszą orientację pieszemu o co idzie

    idzie o to, żebym na chodniku, na którym mam się czuć bezpiecznie z
    dzieckiem, uskakiwał ,,cudownemu dziecku dwóch pedałów''.

    > 3. Powtórka: gdzie to zjawisko występuje?

    Wszędzie. Od centrów miast, po peryferia.

    > pasy ruchu dla rowerów. Takie "pobocze".

    No. Napisałem niżej....

    > Kiedy to coś o czym toczy się dyskusja NIE JEST drogą dla rowerów!

    Które coś?

    > W zasadzie tak jest w przepisie.

    No wiem. Dlatego go bronię.

    --