    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 18 Jun 2011 17:58:21 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.

    On Sat, 18 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Już parę razy szalony rowerzysta na chodniku mi prawie wpadł na plecy.

    Tristan, gdzie Ty chodzisz piechotą?
    Nie, to pytanie to nie żart.
    Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    od Ciebie.
    Jedyne miejsca które mi przychodzą do głowy do śmieszki,
    a raczej ich ścisłe okolice, bo tam wynika to z faktu omijania
    pieszych :> i rzeczywiście występuje.
    Ale o ile rowerzystów na chodnikach widuję, to "szalonych"
    jakoś nie kojarzę.

    Inna sprawa, że doskonale opisałeś *właściwy* problem:
    wrzucanie do jednego worka rowerzystów.
    Wszelkich.
    W tym "szalonych".

    Na tej zasadzie to i Tobie trzeba by PJ odebrać, bo przecież
    jest całe mnóstwo kierowców którym należy odebrać z różnych
    przyczyn.
    Więc skoro ma obowiązywać zasada "jak wszystkich do jednego
    worka"...

    > o tym, że nie mam ochoty jako pieszy uskakiwać przed
    > notorycznie mnie obdzwaniającymi rowerokami nie wspomnę

    1. Nie, nie uskakuj.
    Jak któregoś puścisz to rzecz jasna zrobisz mu uprzejmość
    i bez "dziękuję" z jego strony możesz go od buców pozdrowić ;)
    2. Dzwonienie nie oznacza "nakazu uskakiwania". Przyznam, że
    z jednej strony w zupełności zgadzam się iż "odgłos paszczowy"
    pozwala na znacznie uprzejmiejszą wersję powiadomienia,
    ale z drugiej jestem świadom że dzwonek daje znacznie
    szybszą orientację pieszemu o co idzie (na "przepraszam"
    najpierw się obróci celem ustalenia co się stało)
    Zgoda, powinny być dwa dzwonki: "uprzejmie proszę"
    i alarmowy ;)

    3. Powtórka: gdzie to zjawisko występuje?

    > Dlatego jest podział:
    >
    > Jezdnia dla silnikowych

    pasy ruchu dla rowerów. Takie "pobocze".

    > droga dla rowerów dla rowerów

    Kiedy to coś o czym toczy się dyskusja NIE JEST drogą dla rowerów!
    To jest tylko tak oznakowane :P

    > chodnik dla pieszych i warunkowo rowerów w tych momentach, gdy
    > pogorszenie bezpieczeństwa roweroka z niejechania chodnikiem na tyle
    > rośnie, że warto poświęcić ew. bezpieczeństwo pieszych i ich wygodę.

    W zasadzie tak jest w przepisie.

    pzdr, Gotfryd