    From: Sebcio <s...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy - luka w przepisach ??
    Date: Fri, 28 Dec 2007 12:53:13 +0100

    Robert Tomasik pisze:

    > W Polsce przyjęto konstrukcję, która po prostu określa kiedy jakie
    > światła mają być używane. Innych świateł używać nie wolno. Stąd też w
    > zasadzie nielegalne są wszelkie wynalazki podświetlające lub
    > oświetlające różne części pojazdu. Dugo nielegalne było trzecie światło
    > stopu i ja pamiętam, jak zabierano za nie dowody rejestracyjne. Aż

    Ale te wynalazki czy też dawniej trzecie światło stopu było nielegalne
    nie w wyniku zapisów kodeksu drogowego. Przyczyną był brak homologacji
    dla danego światła a to określają inne przepisy. Światła przeciwmgłowe
    przednie wymóg homologacyjny spełniają.

    Z tego też powodu nie można na polskich drogach poruszać się samochodem
    przeznaczonym na rynek amerykański, jeśli nie wykona się modyfikacji
    mających na celu spełnienie wymogów homologacyjnych obowiązujących na
    naszym rynku.

    Generalnie: co można a czego nie można montować w pojeździe, określają
    przepisy kodeksu drogowego (patrz art. 66 ust. 4 p. 1, art. 66 ust. 5
    oraz odpowiednie zapisy art. 68), które powołują się na przepisy
    szczegółowe. To właśnie te przepisy szczegółowe mówią dokładnie co można
    instalować w pojeździe a czego nie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio