  • Data: 2024-07-18 17:17:00
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Jul 2024 15:50:20 +0200, nadir wrote:

    > Albo ja jestem ślepy albo Ty?
    > https://eur-lex.europa.eu/PL/legal-content/summary/s
    chengen-borders-code.html
    > Tytuł zalinkowanego rozporządzenia:
    >
    > "Kodeks graniczny Schengen
    >
    > Niniejsze rozporządzenie ma poprawić część legislacyjną zintegrowanej
    > polityki zarządzania granicami Unii Europejskiej przez ustanowienie
    > zasad dotyczących odpraw granicznych osób przekraczających granice
    > *zewnętrzne* i tymczasowego ponownego wprowadzenia odpraw na granicach
    > wewnętrznych."

    Po rozdziale "granice zewnętrzne", jest "granice wewnętrzne".

    Cytat powyżej.

    > Nie mamy, Krzysztof wrzucił linka o granicach *zewnętrznych* a pytał o
    > *wewnętrzne*. Zwykła pomyłka.

    Mamy. W tym co Ty podałes

    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32006R0562#d1e1492-1-1

    juz nie ma o przejsciach.

    Jak pisałem - chyba pomyłka tłumacza. Czeskiego chyba też

    "Vnitřní hranice lze překročit na jakémkoli přechodu, aniž by se
    prováděla hraniční kontrola osob bez ohledu na jejich státní
    příslušnost."

    > Pieszo można przejść, samochodem już nie.

    Czyli jest "przejscie" :-)

    > I nie ważne z kto i z której strony postawił znaki.

    o tyle ważne, ze po jednej stronie, to mogła być decyzja jednostronna.
    Wiec nie ma przejscia granicznego, bo nie było międzypaństwowego
    porozumienia.

    Nie wiem natomiast, czy te przejscia nie zostały oficjalnie
    zlikwidowane/uniewaznione, odkąd podpisaliśmy ukłąd szengenski.

    Przejscie jest na całej granicy :-)

    Tak, np jak przyszedł Covid.

    J.