  • Data: 2024-07-18 10:44:21
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jul 2024 23:03:37 +0200, nadir wrote:
> [...]
    chengen-borders-code.html

    > To co przytoczyłeś dotyczy granic *zewnętrznych" oraz tymczasowego
    > przywrócenia kontroli.

    Nie.

    "Granice wewnętrzne

    Każda osoba, bez względu na narodowość, może przekroczyć granice
    wewnętrzne na dowolnym przejściu granicznym bez przechodzenia przez
    odprawę. "

    > Co do zasady obywatele strefy, Schengen i nie tylko, mogą przekraczać
    > granice wewnętrzne w każdym miejscu.
    > https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/
    ?uri=CELEX:32006R0562#d1e1492-1-1

    > "Artykuł 20
    > Przekraczanie granic wewnętrznych
    > Granice wewnętrzne mogą być przekraczane w każdym miejscu bez
    > dokonywania odprawy granicznej osób niezależnie od ich obywatelstwa."

    No to mamy rozbieżność.

    Ale ... możemy sprawdzic różne wersje jezykowe poprzedniego.

    "Any person, irrespective of his/her nationality, may cross the
    internal borders at any point without checks being carried out. "

    "Jede Person darf unabhängig von ihrer Staatsangehörigkeit an jeder
    Stelle ohne Personenkontrollen die Binnengrenzen überschreiten. "

    Pomyłka tłumacza? Ale którego?

    Stelle po niemiecku jakos mało precyzyjne - z jednej strony niby
    "miejsce", ale np przejscie graniczne to Grenzübergangsstelle.

    Brytyjski zreszta nie lepszy - Border crossing point :-)

    Chyba jednak chodzi o "w dowolnym miejscu".

    pid=84386607&newest=0&yaw=6.102&fov=1.257&pitch=0.16
    0&x=14.8517747&y=50.8690276&z=17&ovl=8

    > Przejście graniczne? Nie.
    > Przejścia graniczne są ustalane umowami między państwami zainteresowanymi.

    Ktos te barierki ustawił, i nie wiadomo po której stronie.
    W dodatku umożliwiają przejscie, czyli jest "przejscie". Ale pewnie
    nie było umowy miedzypaństwowej :-)

    Dyskusja chyba jednak bezprzedmiotowa - przechodzi się w dowolnym
    miejscu.

    J.