  • Data: 2024-07-17 22:57:46
    Temat: Re: Kodeks Schengen
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Jul 2024 21:49:45 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Przyznam, że nie mam sił czytać całości w tym momencie, ale w streszczeniu
    > https://eur-lex.europa.eu/PL/legal-content/summary/s
    chengen-borders-code.html

    > napisali, że granice wewnętrzne można przekraczać na przejściach.

    No tak napisali. Praktyka jest raczej inna.
    Przechodziłem w górach, w lasach ... teraz to nikogo nie interesuje
    :-)

    > Czy tu jest przejście?
    > https://pl.mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15254507&
    pid=84386607&newest=0&yaw=6.102&fov=1.257&pitch=0.16
    0&x=14.8517747&y=50.8690276&z=17&ovl=8

    No, jak dla mnie wygląda trochę jak "przejscie".

    Ale chyba nie może być, w swietle

    "Kraje UE należące do strefy Schengen muszą usunąć wszelkie
    przeszkody, aby zapewnić płynny przepływ ruchu na drogach
    przechodzących przez przejścia graniczne na granicach wewnętrznych,

    w szczególności wszelkie ograniczenia prędkości nieoparte wyłącznie na
    względach bezpieczeństwa drogowego."

    Hm, ale cos tu chyba Niemiaszki przeginają

    https://maps.app.goo.gl/fF5fr5kKcxvkosrZ7

    [teraz jest gorzej, bo kontrola ... chyba już dłuzej niż miesiac ]

    Ale są ciekawsze przykłady
    https://www.youtube.com/watch?v=3D6GmM6VVpU
    https://www.youtube.com/shorts/20r4gFuR9PA

    Jest przejscie ?

    I jeszcze tak z pamięci - przy drodze 389 Duszniki-Zieleniec, były
    kiedys jakies boczne odnogi, ze szlabanem, i hasłem "przejscia nie
    ma".

    ale to chyba nie to
    https://maps.app.goo.gl/3fvhjxtGGtUSnnmA6

    a kawałek dalej długa barierka, to przejscia naprawdę nie ma :-)
    https://maps.app.goo.gl/9bDNqD6oaZmoqat18

    Tylko czemu najpierw zakaz skrętu w lewo, a potem nakaz jazdy prosto -
    parking tylko dla wybranych ? :-)

    J.