    Date: Sun, 19 May 2013 09:17:25 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kobiety chcą być bezkarne.

    On 05/19/2013 06:06 AM, WM wrote:

    > To powiedz tak firmie ubezpieczeniowej, ktora nie chce wyplacic odszkodowania,
    > gdy towar nie bedzie nalezycie zabezpieczony ;-)
    >
    > Policja radzi, jak nie prowokowac potencjalnego kieszonkowca
    > w komunikacji miejskiej.
    > Takich dzialan nikt nie kwestionuje i nie organizuje specjalnych
    > marszy facetow z gruba gotowka wystajaca z kieszeni :)))
    >
    > Gdy policjant podobnych rad udziela kobietom odnosnie prowokujacego
    > potencjalnych przestepcow seksualnych stroju, zaraz podnosi sie szum.

    Oczywiste jest (dla mnie przynajmniej), że idiotyzmem jest twierdzenie
    że zawsze wyłączną winę za gwałt ponosi gwałciciel i że nie można mówić
    że ofiara się do tego przyczyniła.

    Ale z drugiej strony - wyobraźmy sobie sytuację skrajną: Naga dziewczyna
    przechodzi przez grupę podpitych (ale nie pijanych w sztok) kibiców z
    dala od jakiejkolwiek cywilizacji.

    Jeżeli zostanie zgwałcona, to czy przyczyniła się do tego? Tak. Ale
    przez to jej gwałciciel(e) powinien(i) być potraktowany(i) łagodniej?
    IMHO nie.

    A z wypowiedzi LeoTara wynika że chciałby żeby gwałciciel odpowiadał w
    mniejszym stopniu jeżeli został sprowokowany, kieszonkowiec jeżeli nie
    oparł się gotówce wystającej z kieszeni zaś złodziej jeżeli przechodził
    obok witryny z leżącymi sztabami złota.

    p. m.