eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku › Re: Kilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku
  • Data: 2009-01-19 22:36:25
    Temat: Re: Kilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Jak wygląda taka rozprawa, czego ogólnie mogę się spodziewać?
    > 3. Czy sąd informuje uczestników wniosku o treści orzeczenia/wyniku
    > posiedzenia.

    Wchodzisz na salę, sąd rozpoczyna sprawę, sprawdza czy wnioskodawca jest,
    odpowiadasz na proste pytania, trwa krótko, prosto i bez emocji, każą ci
    wyjść
    i czekasz na werdykt, wchodzisz, odczytują orzeczenie - czyli to co wynika
    z dokumentów
    i twojego zapewnienia - koniec.

    > 4. Czy mogę złożyć wniosek o wydanie odpisu prawomocego orzeczenia sądu
    > przed jego uprawomocnieniem? Czy sąd poczeka aż orzeczenie się uprawomocni
    > i wtedy wyśle mi odpis? Jak wygląda taki wniosek?

    Takie coś to obsługuje sekreteriat, nie ma wielkiego formalizmu. Możesz
    złożyć wniosek
    jaki tylko chcesz, ale jeśli złożysz za wcześnie to jeszcze może im zaginąć.
    Mogą ci wysłać
    go pocztą.
    Wniosek musi zawierać numer sprawy, twoje dane i to że jesteś stroną w tej
    sprawie i ile kopi chcesz.
    Jeszcze opłata sądowa i już.

    Ja składałem jeden pocztą - odpis uzyskałem po pół roku - a drugi
    osobiście - dostałem od ręki:)

    > 5. Czy w przypadku gdy jest dwóch spadkobierców odpis orzeczenia dla
    > każdego z nich będzie wyglądał tak samo i zawierał te same informacje,
    Tak, jest jedno orzeczenie sądu i je dostajesz.

    > 6. Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (rozprawa odbędzie się w
    > odleglym mieście) i co z wynagrodzeniem za ten dzień?

    To twoja sprawa, sam ją wniosłeś i sam ponosisz wszelkie koszty.

    zbyszek