eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku › Kilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku
  • Data: 2009-01-19 21:43:11
    Temat: Kilka pytań: posiedzenie sądu w spr. stwierdzenia nabycia spadku
    Od: "guru" <s...@s...spam> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Za kilka dni ma odbyć się posiedzenie sądu w sprawie stwierdzenia nabycia
    spadku na którą jako wnioskodawca zostałem wezwany. Sytuacja jest raczej
    klarowna - spadkodawca pozostawił testament i wg mojej wiedzy nikt z
    potencjalnych spadkobierców nie ma żadnych roszczeń. Od śmierci spadkodawcy
    upłynęło więcej niż 6 miesięcy. W związku z tym, że pierwszy raz wybieram
    się do sądu mam kilka pytań:

    1. Jak wygląda taka rozprawa, czego ogólnie mogę się spodziewać?

    2. Po jakim okresie uprawomocni się orzeczenie sądu? 21 dni?

    3. Czy sąd informuje uczestników wniosku o treści orzeczenia/wyniku
    posiedzenia.

    4. Czy mogę złożyć wniosek o wydanie odpisu prawomocego orzeczenia sądu
    przed jego uprawomocnieniem? Czy sąd poczeka aż orzeczenie się uprawomocni i
    wtedy wyśle mi odpis? Jak wygląda taki wniosek? Może jakiś link, bo nie mogę
    teraz znaleźć. Kiedyś czytałem, że opłata za wydanie odpisu orzeczenia
    zależy od ilości stron tego orzeczenia - czy to prawda, a jeśli tak to skąd
    mam z góry wiedzieć jak długie bedzie to orzeczenie.

    5. Czy w przypadku gdy jest dwóch spadkobierców odpis orzeczenia dla każdego
    z nich będzie wyglądał tak samo i zawierał te same informacje, czy odpis dla
    spadkobiercy A zawiera tylko informacje o jego części spadku?

    6. Czy przysługuje mi dzień wolny od pracy (rozprawa odbędzie się w odleglym
    mieście) i co z wynagrodzeniem za ten dzień?

    Trochę tych pytań się zebrało.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    guru