  • Data: 2005-08-31 08:37:52
    Temat: Re: Kąt ustawienia fotoradaru a legalność jego pomiarów
    Od: "bolo" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartosz" <b...@w...wywal.pl> napisał w wiadomości
    news:df2jla$nt$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > czy ktoś z Was przerabiał może przed sądem grodzkim kwestię właściwego
    kąta
    > ustawienia fotoradaru względem osi jezdni? Ostatnio miałem okazję obejrzeć
    > świadectwo legalizacji (czy jak tam się nazywa ten papierek) fotoradaru i
    > było tam podane, że kąt ten powinien wynosić 22 stopnie, przy czym nie
    > podano żadnej tolerancji tego parametru - np. dla temperatury podano
    > szerokie zakresy pracy urządzenia. Wnioskuję stąd, że teoretycznie kąt 22
    > stopnie musi być ustawiany dość precyzyjnie, co raczej nie jest wykonywane
> [...]

    Zgodnie z najnowszymi interpretacjami, kazdorazowo ustawiajac fotoradar (nie
    wazne, czy w nowym miejscu czy w miejscu w ktorym byl tydzien temu) policja
    ma obowiazek dokonac PONOWNEJ legalizacji

    BTW w USA jest tak, ze poza fotoradarem legalizacja (homologacja) musi byc
    rowniez wydana dla drogi na ktorej pomiarow sie dokonuje
    nie mozna przeciez stwierdzic ze jakies urzadzenie nie powoduje zaklucen
    albo ze za drzewem nie znajduje sie wiatrak ktory falszuje odczyty. czy w PL
    nie dalo by sie tez jakiegos podobnego zapisu doszukac?

    pozdrawiam
    bolo