  • Data: 2005-08-31 22:09:46
    Temat: Re: Kąt ustawienia fotoradaru a legalność jego pomiarów
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tam czasem nie jest napisane, że to kąt do legalizacji? Przy tym
    > kącie się legalizuje, co nie znaczy, że ma przy takim pracować.

    Tu właśnie nie mam pewności, ale w takim razie po cóż legalizować fotoradar
    na konkretny kąt, skoro mógłby pracować przy innym jego ustawieniu? Sądzę
    (tak jak dalej pisze Leszek), iż odchyłka od kąta 22 stopnie wpływa istotnie
    na wynik pomiaru. W szczególności - policjant czy inny strażnik miejski może
    celowo ustawić kąt np. na 15 stopni i w ten sposób poprawić sobie statystykę
    wystawianych mandatów... Nikt niczego nie udowodni - takiej różnicy w kątach
    ze zrobionego pojazdowi zdjęcia raczej nie da się wychwycić. A nawet jeśli
    będzie chciał być uczciwy :), to w zasadzie jak może ustawić żądany kąt? Czy
    fotoradary są wyposażone w jakiegoś rodzaju kątomierze? Jeśli tak, to jaką
    dokładnością one dysponują?

    Problem jest ciekawy z prawnego punktu widzenia. Faktycznie, słychać tu i
    ówdzie o aptekarskim podejściu funkcjonariuszy do otrzymanych fotoradarem
    wyników pomiaru prędkości. Może w takim przypadku warto wykazać się równie
    wielką skrupulatnością (a i odrobiną pieniactwa ;)) i spróbować swoich szans
    przed sądem, zwłaszcza w przypadku przekroczenia prędkości o 10 - 20 km/h?

    Pozdrawiam
    Bart