    From: "Robcio" <r...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kasacja wyroku - kolizja drogowa
    Date: Wed, 27 Jul 2005 10:48:53 +0200
    Sender: r...@v...pl@213-238-101-232.adsl.inetia.pl

    jesli jest jak piszesz wg mnie jestes niewinny..
    100cm od krawedzi drogi to jak najbardziej trzymanie sie prawej strony drogi
    (zawsze moga tam byc dziury, kamienie itp)... nawet gdybys nie mial
    kierunkowskazu wlaczonego w prawo to wyprzedzac z prawej strony cie nikt nie
    moze i ten przepis jest tu najwazniejszy, tym bardziej ze tamten samochod
    musial z drogi zjechac.
    Za nie wlaczony kierunkowskaz moglbys najwyzej dostac mandat, podobnie jak
    za nie trzymanie sie (jesli juz upieraja sie przy tym) prawej strony drogi.
    Jednak nawet jesli jestes prawie na pasie srodkowym drogi nie uprawnia to
    samochodu jadacego za toba do wyprzedzania cie z prawej strony.....
    Kurde ludzie tu chyba poszaleli. Jesli to nie bylo skrzyzowanie a wjazd na
    posesje to miales nawet prawo iminac dziure lub cokolwiek lezacego twoim
    zdaniem na drodze i nikt nie mogl cie z prawej wyprzedzac.
    Tylko w przypadku gdyby udowodniono ci ze stales przy osi drogi z
    kierunkowskazem wlaczonym w lewo i skreciles w prawo wina jest po twojej
    stronie, choc nawet niekoniecznie tylko po twojej... Ten za toba musi
    zachowc szczegolna ostroznosc i musi byc pewien ze skrecasz w lewo.. JEsli
    wyprzedza cie z zbyt duza predkoscia wina moze byc rowniez czesciowo po jego
    stronie...

    JEsli tamten nic nie mowi o twoim kierunkowskazie w lewo to wg mnie miales
    prawo zjechac nawet z lewej strony twojego pasa skrecajac w prawo i wina nie
    bedzie twoja - policja moze cie najwyzej ukarac za to mandatem za
    utrudnianie ruchu.. Ale ten za toba bedzie 100% winny + mandacik za
    wyprzedzanie z prawej .. A fakt ze zjechal z drogi pieczetuje wszystko.
    Ekspertem nie jestem.. to tylko moja opinia
    osobiscie nie lubie takich skrecajacych nie patrzac w lusterka