  • Data: 2009-03-25 11:34:48
    Temat: Re: Karygodne zachowanie prokuratora
    Od: "boukun" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "neostrada.news.pl" <anns@_nospam_epf.pl> napisał w wiadomości
    news:gqa517$4g2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Witam
    > Pisalam tu jakis czas temu odnosnie zarekwirowania komputerow przez policje z
    > powodu bzdurnych podejrzen o rozpowszechnianie pornografii dzieciecej.
    > Po pol roku zadnych wiesci od nich w koncu poszlam do prokuratora, zeby cos w
    > tej sprawie sie w koncu ruszylo. Wystarczylo, ze sie przedstawilam , to ten w
    > bardzo agresywny sposob zaczal na mnie krzyczec, czepiajac sie tym razem
    > piratow (bo pornografii nie znalezli). W ogole nie chcial ze mna rozmawiac i
    > wyrzucil mnie za drzwi, stwierdzajac, ze powinni zamknac mnie w psychiatryku
> [...]

    Samo posiadanie pirackiego oprogramowania na komputerze nie jest w Polsce
    przestępstwem. Trzeba było na ten temat nie dyskutować. Mój (nasz rodzinny)
    komputer prywatny, nasze programy, są bo są i tyle i czekać co prokurator z tym
    fantem zrobi.
    Prokuratura i policja to są prawdziwi przestępcy, a to wyjdzie w trakcie
    postępowania. Dać im się ponieść fantazji...
    Pojedyncze programy komputerowe nie stanowią same w sobie korzyści majątkowej, a
    już na pewno nie kopie programów, pozyskane na własny rachunek i użytek. Zwrócić
    należy uwagę na konstrukcję przepisu art. 118. 1. p.a.p.p., fakt popełnienia
    przestępstwa uwarunkowany jest działaniem w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej, więc dotyczy tylko handlujących piratami lub osób wykorzystujących
    nielegalne oprogramowanie w prowadzonej działalności gospodarczej (por. wykład
    Dr hab. Andrzeja Adamskiego - Katedra Prawa Karnego i Polityki Kryminalnej
    Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu http://www.kopnet.gliwice.pl/?id=275).
    Cel takiego pozyskania, zbycia, etc. oprogramowania jest tu jasno określony,
    samo pozyskanie nie jest w sobie celem osiągnięcia korzyści majątkowej, a
    jedynie można przy pomocy pozyskanego przedmiotu, o którym mowa w art. 118. 1.
    p.a.p.p. osiągać korzyści majątkowe. Przepis ten nie dotyczy w żadnej mierze
    osób fizycznych, korzystających bez zezwolenia twórcy z już rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego, na co dobitnie wskazuje art. 23
    p.a.p.p.

    boukun