  • From: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara za jazdę z biletem ze zniżk? 50% a nie 48%
    Date: Mon, 04 Aug 2003 18:50:00 +0200

    Pawel wrote:

    | Chcialbym sie dowiedziec, czy legitymacja szkolna nie upowaznia do
    | 50% znizki przy przejazdach tramwajami,

    Ulga dla uczniów jest ustalana przez gminy, a akurat w Warszawie sobie
    wymyślili 48%, więc legitymacja szkolna nie upoważnia tam do zniżki 50%.

    | oraz czy wielkosc kary jest w
    | jakis sposob zwiazana z cena biletu ( w tym wypadku roznica miedzy
    | biletami wynosila 10 gr, natomiast kara pieniezna jest 1200 razy
    | wyzsza, co wydaje mi sie kara bardzo surowa i wysoka) ?

    Kiedyś wysokość kary była związana z wielokrotnością ceny najtańszego
    biletu jednorazowego, a dzisiaj każdy sobie ustala sam. Natomiast na pewno
    nie ma to żadnego związku z różnicą między skasowanym biletem i tym jaki
    się powinno skasować.

    | Czy kolezanka moze odwolywac sie od tej niekorzystnej decyzji w jakims
    | sadzie i czy ma szanse na obnizenie kary ?

    Ja tam nie wiem jakie zwyczaje panują w warszawskim ZTMie, ale nie
    liczyłbym specjalnie na skuteczność odwołań.

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/