    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kara dla nieletnich
    Date: Sun, 21 Apr 2024 06:47:11 +0200
    <uvrs7r$ksi$8$Robert_W@news.chmurka.net>
    <uvsuck$kgk$1$pozboju@news.chmurka.net> <BipUN.54449$hv2.11462@fx14.ams1>
    <uvu73r$l90$1$pozboju@news.chmurka.net> <T_CUN.18980$KQ2.6371@fx02.ams1>

    > No właśnie jest art. który zabrania. Inna analogia, jazda bez uprawnień
    > i wykorzystanie samochodu do zabicia kogoś. Odpowiedzialność będzie za
    > jazdę bez uprawnień i zabicie kogoś, a nie tylko za jazdę bez uprawnień.
    > Innymi słowy, MZ będzie odpowiadał za popełnienie obu czynów
    > zabronionych. Kategorię kar cielesnych wydaje się też jakby innym
    > przypadkiem niż ogólne "narudzenie nietykalności", bo zachodzi w
    > układzie opieki nad osobą nieletnią, gdzie opiekun ma wobec tej osoby
    > określone obowiązki.

> [...]

    Weź tylko pod uwagę, że pierwotnie pytałem czy taka linia obrony ma sens
    - nie zamierzam za to umierać :)

    Nasz szanowny patus może się powołać na inną analogię. Otóż może
    powiedzieć, że w świetle prawa policjant ma prawa i obowiązki względem
    np. zatrzymanego obywatela. I jeśli policjant zrobi zatrzymanemu
    krzywdę, to odpowiada z ustawy z której jego prawa i obowiązki wynikają
    za przekroczenie uprawnień a nie z KK. To ja chcę proszę sądu też
    odpowiadać z ustawy z której moje prawa i obowiązki wynikają a nie z KK.

    PD