    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kananary
    Date: Thu, 28 Jan 2010 20:23:38 +0100

    >Bo o tym że "może zatrzymac do czasu ustalenia personaliów przez policję"
    >ja tam słowa nie widzę ;)

    Po co ciągle przytaczać ten fragment. Obaj wiemy, że Prawo Przewozowe tego
    uprawnienia nie daje, przecież nie o tym jest tak część dyskusji.
    Pokazałem kilka kruczków prawnych, które może kontroler wykorzystać, by
    sytuacja nie wyglądała jak z zamykaniem dłużnika w piwnicy i tyle. Czy w
    danej sytuacji kontroler by się wywinął czy nie, czy pasażer dostałby karę
    za atak na niego rozstrzygnięty zostanie tylko w konkretnym przypadku.

    A ja Ci powiem tak, myślę, że prawdopodobne życiowy ciąg zdarzeń wyglądałby
    tak, gdyby kontrolerzy zagrodzili Ci drogę i chciałbyś się przed tym bronić:

    1. Poddajesz się grzecznie i ich nie tykasz, czekasz na Policję. Potem
    składasz zawiadomienie, że byłeś bezprawnie pozbawiony wolności.
    a) w dowodach wychodzi tak, że dobrowolnie czekałeś, więc sprawa zostaje
    umorzona.
    b) przyznają, faktycznie zagrodzili Ci drogę, ale z uwagi na to o czym
    wcześniej pisałem, dobro społeczne itp, -znikoma szkodliwośc ich czynu.
    Policjant wybucha śmiechem na tłumaczenie, że jest jakaś tam luka w Prawie
    Przewozowym, umożliwiająca Ci pójście do domu, gdy chcą wystawić karę za
    brak biletu...., więc sprawa zostaje umorzona.

    albo

    2.Nie dajesz za wygraną, osiłek sprawdzający bilety mocniej, ty jeszcze
    mocniej, on do Ciebie, Ty do niego z gazem, pięścią, czymś tam jeszcze.
    Dostajesz zarzut naruszenia nietykalności, uszkodzenia ciała czy tam bójki.
    Sąd ma w głębokim poważaniu sprawę nielogiczności Prawa Przewozowego,
    rozstrzyga kwestie ewidentnego ataku na człowieka sprawdzającego bilety i
    cześć, dla niego jesteś zwykłym awanturnikiem, który nie miał biletu i
    napadł na kontrolera.