    From: jedrus <a...@n...btx.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kamienica wraz z mieszkancami...
    Date: Thu, 19 Jun 2008 16:53:03 +0200

    Jerzy pisze:

    > Mam kilka pytań
    > -czy rozmawiałeś osobiście z mieszkańcami, którzy napisali list do serwisu?

    Zanim cokolwiek zamieszcze w serwisie rozmawiam zarowno z autorami
    listow jak tez (to idzie strasznie opornie) z "druga strona", by w ten
    sposob potrzec na sprawe z pozycji neutralnej.

    > -czy wyglądają na wiarygodnych?

    Raczej tak a w niektorych przypadkach zdecydowanie tak.

    > -czy sprawa nie ma jakiegoś związku z dekretem warszawskim (Bieruta) z 1945
    > r.?

    Nie. Do roku 1969, wlascicielka pobierala czynsz od mieszkancow a ze
    byla starsza i samotna osoba uznala, ze nie jest w stanie dluzej dzwigac
    samodzielnie spraw zwiazanych z kamienica i przekazala ja miastu czyli
    skarbowi panstwa

    > -czy znalazłeś coś w archiwach różnych gazet na temat tej kamienicy

    Caly czas szukam/my.

    > -czy zrozpaczeni mieszkańcy naprawdę nic wcześniej nie wiedzieli o
    > roszczeniach?

    Hmmmm, pamietajacy jeszcze wlascicielke starsi mieszkancy kamienicy sa
    zdziwieni skad nagle roszczenia. Maz zmarl w czasie II WS podobnie jak
    bezdzietny syn a tu nagle spadkobierca. Pamietaja jako starsza i samotna
    kobiete ktora umarla w nedzy.
    W lutym 2007 otrzymali pismo "przekazujace ich wraz z kamienica" ale....
    ta decyzja datowana byla z dniem 19 listopada 2006

    > - widzę w necie, że są tam firma deratyzacyjna , gabinet stomatologiczny -

    Fakt, jest jakis gabinet i wlasnie wysokosc czynszu za ten gabinet
    stanowil podstawe do kilkusetprocentowej podwyzki. Mniej wiecet tak to
    mialo brzmiec: "Jezeli jeden z lokali moze to pozostali tez"

    > czy rozmawiałeś z właścicielami tych firm?

    Nie i nie widze potrzeby. Wlasciciela gabinetu z cala pewnoscia stac na
    tak wysoki czynsz.
    Nie rozmawialem tez ze wspolnota mieszkaniowa. Tak, tak, WM. Sa tam
    lokale wykupione na wlasnosc ale sprzedalo je panstwo co tylko
    potwierdza, ze wlascicielem kamienicy jest panstwo i o zadnym spaku nie
    moze byc mowy.
    Jak mozna zapisac w testamencie z lat 80 wlasnosc, ktora od 1969r.
    przestala nia byc?

    > To na razie tyle

    Dzieki

    --
    jedrus

    Euro 2008 - terminarz, wyniki, tabele-
    http://mokotow.btx.pl/content/view/94/82/
    Jezeli wiesz o Mokotowie cos czego inni nie wiedza, koniecznie podziel
    sie tym na http://www.mokotow.btx.pl