    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kamera monitoringu patrzy na sąsiednią posesję
    Date: Sat, 3 Sep 2011 09:19:34 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie rozumiemy się.
    > Krytykowałem fakt powoływania się na grupę, gdzie przytaczane przypadki
    > dotyczą tego, że kamera lub mikrofon są *przy osobie*, więc rejestrowane
    > jest "to co widzi i słyszy".
    > Osoba widzi i słyszy, bo tam jest.
    > Jeśli osoba ze swojego miejsca czegoś *nie* widzi lub *nie* słyszy,
    > bo kamera lub mikrofon są *gdzie indziej*, to przypadek jest istotnie
    > inny.

    No właśnie niespecjalnie inny. To jest tylko kwestia zasięgu wzroku i
    słuchu.

    > Najlepiej prezentuje to coś, co nazywamy "podsłuchem" - mając
    > mikrofon przy sobie nie można popełnić przestępstwa założenia
    > podsłuchu, zostawiając go "gdzieś" - jak najbardziej.

    Ale w publicznym miejscu ???

    > Kwestia rejestracji bez udziału człowieka to osobna sprawa :),
    > i owszem - podsumuję tak: aczkolwiek nie do końca i nie zawsze
    > zgadzam się z tezami Olgierda, przyznam że *widzę* istotną
    > różnicę między tym, co rejestruje kamera nagrywająca to co
    > ogląda człowiek, a tym co nagrywa kamera "bez człowieka".
    > Widzę również istotną różnicę między nagrywaniem przez kamerę
    > tego co ja widzę i słyszę, a słuchaniem w głośniku i oglądaniem
    > na monitorze tego co widzi kamera i słyszy mikrofon w miejscu
    > w którym mnie NIE MA.

    Jest raczej. kwestia czy kamera śledzi ludzi czy teren. Śledzenie ludzi nie
    jest prawne. Na dobrą sprawę nie ma znaczenia sposób śledzenia (czyli czy
    chodzisz za kimś czy tylko w ogólnodostępnych kamerach oglądasz) tylko samo
    prowadzenie go.