    From: "Van Tommy" <tsleczka@[nospam]polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: KRUK - Co zrobic?
    Date: Sat, 31 Jul 2004 00:44:41 +0200

    Użytkownik "jupi" <t-net(malpa)go2.pl> napisał

    > "nasi windykatorzy zgłoszą się celem aktualizacji danych na potrzeby
    > postępowania komorniczego i ustalenia majątku dłużnika nadającego się do
    > zajęcia w dniach ...."
    >
    > co o sądzicie o takim zapisie...

    Ja tylko o tym. Nie znam żadnego przepisu, który przewidywałby jakieś
    szczególne uprawnienia dla kogoś takiego jak "windykator" (ani samego
    "windykatora" dodajmy). Zgłosić to się oni mogą, ale po Twojej stronie nie
    ma obowiązku jakiegokolwiek reagowania na ich "zgłoszenie się". Ja tam to
    akurat bym obśmiał "windykatorom" w twarz...
    Poza tym jak raz to ustalanie majątku dłużnika nie leży w interesie tegoż
    dłużnika, więc w ŻADNYM RAZIE nie powinien on w tym współdziałać z
    wierzycielem (lub jego pełnomocnikiem).
    Jedyne, co w tej materii mogą zrobić, to złożyć w sądzie stosowny wniosek i
    czekać, czekać, czekać (te urlopy... dziw, że sądy są w ogóle otwarte...).
    T.