-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!feeder.usenetex
press.com!tr1.eu1.usenetexpress.com!news.uzoreto.com!news-out.netnews.com!news.
alt.net!fdc2.netnews.com!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 12 Jun 2022 09:11:43 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.10.0
Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
USA
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.soc.prawo
References: <a...@w...eu>
<vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
<a...@w...eu> <f...@4...net>
<62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
<62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<4hboK.43533$c21.41531@fx13.ams1>
<62a17aa4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<WyepK.734392$e21.241745@fx10.ams1>
From: Shrek <...@w...pl>
In-Reply-To: <WyepK.734392$e21.241745@fx10.ams1>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Message-ID: <62a591ae$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1655017902 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 479 83.142.196.21:57414
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3737
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826209
[ ukryj nagłówki ]W dniu 12.06.2022 o 07:10, Marcin Debowski pisze:
>> No raczej napewno - drogo ciężko... Zresztą problemem zazwyczaj nie jest
>> to, że powierzchnie sterowe przestają działać a działają nie tak jak by
>> się pilot spodziewał. Wydaje mi się, że w większości przypadków da się
>> przełączyć samolot w tryb direct, gdzie drążek do siebie oznacza
>> wychlenie steru wysokości w górę itd bez udziału "komputera
>> przeliczającego optymalne wychylenia wszystkiego".
>
> A wiesz może dlaczego to wszystko, nawet chyba przy fly-by-wire, jest
> urządzone tak, ze piloci się muszą siłować?
Jak to siłować? Jakiś opór drążek powinien stawiać choćby dla precyzji,
a nie że muśniesz i poleci na drugą stronę. No i są stickshakery, żeby
dać polotowi do zrozumienia, że "teraz to naprawdę dopierdolił":)
> Nie mówię, że w sytuacji z
> AP, ale wygląda, że przy normalnej obsłudze to nie jest do końca jak
> jazda ze wspomaganiem. Rozumie, że to nie powinno być tak, że potknie
> się, wpadnie na ster i nagle ma 100% jakiegoś tam wychylenia, ale
> odnoszę wrażenie, że wszystko jakby wymaga użycia siły.
Nie wiem, nie pilotowałem liniowca. Może skoro i tak są stickshakery to
znaczy że i tak w drążkach muszą być jakieś serwa. A skoro są to można
zmieniać opór drążka w zależności od wyliczonej siły areodynamicznej na
powierzchni sterowej dla "lepszego czucia" samolotu.
> No tak jak w sumie z maxami. Dupło dwa wypadki, w krótkim czasie po
> sobie, to jest szczęście w nieszczęściu. Jakby to było kilka lat to nie
> wiem, czy by nie olali. Z drugiej strony wydaje się, że to tak działa,
> że po jednym wypadku bywa, ze się cześto nic nie robi.
To dalej nie jest tan problem o którym pisze. W maxie spieprzyli maxa i
rozbił się max. Ostatnio przestały nagle działać u nas LCSy (lokalne
centra sterowania) na kolei. Po czym okazało się, że nie tylko u nas ale
w kilku krajach, w tym tak egzotycznych jak pakistan. Mechanicznie
systemy były ograniczone, a te elektroniczne mają zasięg globalny i mają
potencjalnie znacznie poważniejsze możliwości niż rozbicie jednego samolotu.
--
Shrek
Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
Następne wpisy z tego wątku
- 12.06.22 13:13 Marcin Debowski
- 12.06.22 15:08 Shrek
- 13.06.22 02:11 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- Nordstrim
- obostrzenia
- ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- Korekta prognozy
- ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- Czy można orzekać po pijaku?
- reparacje
- ustawienie przetargu
- Przeszukiwanie baz i netu
- Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym
Najnowsze wątki
- 2024-07-08 Re: Sztuka Edukacji wer. 6462 - dodałem roz. z propozycją nowej ordynacji wyborczej
- 2024-07-06 Nordstrim
- 2024-07-06 obostrzenia
- 2024-07-05 ilość węzłów sanitarnych w biurowcu
- 2024-07-04 Korekta prognozy
- 2024-07-04 ROBERT GWIAZDOWSKI: PO CO NAM ZWIĄZKI PARTNERSKIE?
- 2024-07-03 Czy można orzekać po pijaku?
- 2024-07-02 reparacje
- 2024-07-02 ustawienie przetargu
- 2024-07-02 Przeszukiwanie baz i netu
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-06-30 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-06-28 Re: Jak Sejm się przygotował na M. Wosia na PO-komisji rewizją/przeszukaniem w hotelu sejmowym