eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA › Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w USA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!npeer.as286.net!npee
    r-ng0.as286.net!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer
    .am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
    -02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
    ot-for-mail
    Date: Thu, 9 Jun 2022 06:44:20 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.10.0
    Subject: Re: Jurysdykcja USA rusza na podbój świata: bo samoloty WYPRODUKOWANE w
    USA
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu>
    <vq87vsqgqa0q$.12e6qnuhuv3jj$.dlg@40tude.net>
    <a...@w...eu> <f...@4...net>
    <62a042af$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <RBXnK.127253$D41.67553@fx07.ams1>
    <62a04eb9$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <4hboK.43533$c21.41531@fx13.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    In-Reply-To: <4hboK.43533$c21.41531@fx13.ams1>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 41
    Message-ID: <62a17aa4$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1654749860 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 558 83.142.196.21:35759
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3236
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:826155
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.06.2022 o 02:37, Marcin Debowski pisze:

    >> Ogólnie wyszła z tego dyskusja nad słusznością fly by wire i wygląda na
    >> to, że słusznie podnoszono, że samoloty mają za dużą "autonomię", bo
    >> również 320 roziła się na okęciu, gdy (pomijając błędy pilotów) samolot
    >> "stwierdził" że nie jeszcze nie wylądował i pilot chyba ocipiał, żeby
    >> hamować - i tak prawie do końca pasa.
    >
    > Poza tym, nowa generacja ma coraz mniej doświadczenia w manualnym
    > sadzaniu maszyn co też bywa źle się kończy.

    Ale to raczej nie piszesz o fly by wire a o lataniu w automacie łącznie
    z autolandem. To inny rodzaj problemu.

    > Wydawałoby się, że najbezpieczniejszą opcją jest zdublowanie kontroli z
    > zachowaniem tej mechanicznej, ale to chyba byłoby zbyt drogo, choć nie
    > wiem.

    No raczej napewno - drogo ciężko... Zresztą problemem zazwyczaj nie jest
    to, że powierzchnie sterowe przestają działać a działają nie tak jak by
    się pilot spodziewał. Wydaje mi się, że w większości przypadków da się
    przełączyć samolot w tryb direct, gdzie drążek do siebie oznacza
    wychlenie steru wysokości w górę itd bez udziału "komputera
    przeliczającego optymalne wychylenia wszystkiego".

    > Problem jest też taki, że wszystko robi się tak skomplikowane, że chyba
    > nikt tego do końca już nie ogarnia. Jeszcze, żeby się zawsze dawało
    > empirycznie zdiagnozować, ale już też się powoli nie daje, bo pierdylion
    > lini kodu z pierdylionem czynników wpływających na działanie, to trochę
    > za dużo jak na testy.

    Problem w tym że coś nie zadziała (znaczy jest ale nie jest to nowy
    problem), tylko że coś się spiedoli w rpa a coś innego potencjalnie może
    przestać działać w izraelu. Albo na całym świecie.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1