    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jestem złodziejem!!!
    Date: Wed, 28 Dec 2005 20:11:31 +0100

    Paweł napisał(a):

    > Źle się wyraziłem. Miało być "wykładowcy nie obchodzi skąd skombinujesz
    > sobie program. U mnie niestety był przymus pisania w Delphi z
    > komponentami bazodanowymi... napisania projektu w AutoCadzie...

    Mimo wszystko znam ludzi ktorzy dali rade w terminie oddac takie rzeczy
    proawdzacemu nie posiadajac wogole komputera.
    Fakt, ze kosztowalo to ich zapewne sporo pracy.

    Z drugiej strony "za moich czasow" jak sie takie rzeczy robilo, to sie
    trzymalo warezy na kryptograficznej partycji.
    No ale to tez na zasadzie "madry Polak po szkodzie", bo moda na
    szyfrowanie przyszla wraz z pierwszymi doniesiami o takich sprawach jak
    Twoja.
    Zreszta troche sie obawialem, bo bylem podworkowym ISP i w sprawie
    wszystkich ekscesow sieciowych moich "klientow" policja by wpadla do
    mnie. Wiec bylem w grupie wysokiego ryzyka.

    Zreszta sam tez zaden swiety nie jestem, bo cala moja nauka przed
    studiami szla na piratach, na studiach zreszta to i owo tez sie
    "zorganizowalo", zeby projekt zrobic w domu zamist wysiadywac na
    uczelni, niemniej jednak jakos sie nie rozgrzeszalem powolujac na wyzsze
    koniecznosci, a robilem to z pelna swiadomoscia i staralem sie to robic
    tak zeby w razie czego mnie nie zlapali, a nie przechodzilem nad tym do
    porzadku dziennego.
    Co oczywiscie moralnie nie rozgrzesza :)

    > Mimo wszystko dzięki za najbardziej konkretną odpowiedź.

    Takie jest moje zdanie.
    Wyrok w sprawie karnej - tu nie ma co dyskutowac. Czyn byl zabroniony i
    sie nalezalo, bo takie juz jest prawo i koniec.

    Natomiast to 50tys, to jakas bzdura i belkot. Niestety pewnie nikt
    konkretnie Ci nie pomoze, bo wielu takich spraw jeszcze nie bylo i
    niejako przecierasz slady.
    Niewiem jednak jak firma ma zamiar udowodnic straty 50tys zl z Twojego
    powodu, zreszta IMHO calkiem mozliwe ze to jest zwykly blef i tylko
    sprawdzaja czy nie trafili na jakiegos jelenia z bogatymi rodzicami
    ktory zaraz zaplaci.

    Na Twoim miejscu wybralbym sie tez do prawnika - moze cos poradzi ze
    swojej strony, bo tu to zazwyczaj emocje biora gore ponad zdrowym
    rozsadkiem.